Wszystkie statki, którymi płynęli członkowie polskiej delegacji, zostały zatrzymane przez siły izraelskie - przekazali w czwartek rano organizatorzy flotylli Sumud. Do Gazy zmierza dalej 29 jednostek, którym udało się uniknąć przechwycenia. MSZ Izraela poinformowało, że załoganci przejętych statków flotylli są w drodze do Izraela, skąd zostaną deportowani do Europy.
Jednostka pływająca SG-215 z Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej 10 września wypłynęła na ratunek. Na Zatoce Gdańskiej w niebezpieczeństwie znalazła się załoga jachtu polskiej bandery, który nabierał wody.
Energetyka wiatrowa, kluczowy element transformacji energetycznej, mierzy się ze skutkiem ubocznym swojego sukcesu: rosnącą górą zużytych, trudnych do recyklingu łopat. W odpowiedzi na wyzwanie, branża przechodzi technologiczną rewolucję, rozwijając innowacyjne metody odzysku.
Przepłynięcie zimnych wód kanału La Manche, oddzielającego Anglię od Francji, to marzenie niemal każdego pływaka długodystansowego. Pierwszym człowiekiem, który tego dokonał był Anglik Matthew Webb. 150 lat temu, 25 sierpnia 1875 roku pokonał wpław dystans z Dover do Calais.
Do dramatycznego zdarzenia doszło we wtorek przed południem na wschodniej plaży w Ustce, na odcinku niestrzeżonym przez ratowników wodnych. W wodzie topić zaczęła się babcia i jej wnuczek. Dzięki szybkiej reakcji plażowiczów i służb ratunkowych udało się ich uratować.
Norwescy inżynierowie zbudowali podwodne drony z układami AI, które pomogą rozmnaża rafy koralowe. Dzięki wyposażeniu w sztuczną inteligencję drony zidentyfikują ubytki i same planują pola z rafami. Niedawno podwodne roboty Hydrus zidentyfikowały pola wymarłych koralowców na jednej z najbardziej wysuniętych na południe raf koralowych na świecie. Z naukowcami z Australii zaplanowano również w Norwegii odbudowę umierających raf koralowych.
Należący do Hongkongu i płynący pod jego banderą 25-letni tankowiec MV Fulda eksplodował wkrótce po zakończeniu rozładunku i wypłynięciu z indyjskiego portu Kandla w stanie Gudżarat w zachodnich Indiach.
Dotychczasowe apele i działania ONZ i wiodących państw morskich spaliły na panewce. Głośne postulaty i panele kończą się w salach konferencyjnych, a życie w oceanach zanika. Niszczenie środowiska przybrało zastraszające tempo. Wpływ na to mają nie tylko zmiany klimatyczne, ale również działalność człowieka poprzez rabunkową eksploatację mórz i wybrzeży przez człowieka, nielegalne połowy i nieekologiczną żeglugę, rozbudowę infrastruktury na wybrzeżach oraz masowe zaśmiecanie oceanów, ujść rzek i wybrzeży.
Premier Donald Tusk wraz z Ministrą Przemysłu Marzeną Czarnecką spotkali się z przedstawicielami zarządu i związków zawodowych Huty Częstochowa i omówili dalszy rozwój Huty. Jej wyroby mają kluczowe znaczenie dla przemysłów m.in. obronnego i energetycznego.
Po serii upadłości i okresie niepewności stocznia w Wismarze zyskuje możliwość odbudowy swojego potencjału. Nowy właściciel – Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) – zapowiedział znaczące inwestycje oraz zwiększenie zatrudnienia. W ciągu najbliższych pięciu lat liczba pracowników ma wzrosnąć z obecnych 100 do nawet 1500 osób. Proces rekrutacyjny już trwa, a w stoczni powstawać będą zarówno jednostki cywilne, jak i okręty wojenne.
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu