Sukces niemieckiego śledztwa ws. wysadzenia gazociągów Nord Stream stał się źródłem kłopotów dla Niemców, a ponadto dzieli państwa Europy, które rożnie oceniają ten akt sabotażu - pisze w poniedziałek europejski korespondent polityczny "Wall Street Journal" Bojan Pancevski.
Po katastrofie „Jan Heweliusz” zatonął ponownie – w morzu kłamstw. Wiedziałem, że moja książka będzie nie tylko o tragedii promu, ale też o ułomnym państwie, o ofiarach, od których Polska się odwróciła - powiedział PAP Adam Zadworny, autor reportażu „Heweliusz. Tajemnica katastrofy na Bałtyku”.
Sezon huraganów na Atlantyku, trwający tradycyjnie od 1 czerwca do 30 listopada, w nadchodzącym sezonie zapowiada się szczególnie burzliwie. Amerykańska Agencja ds. Oceanów i Atmosfery (NOAA) prognozuje aktywność „powyżej normy", co oznacza zwiększone ryzyko dla regionu.
27 kwietnia 1865 r., dwie godziny po północy miała miejsce najtragiczniejsza katastrofa statku pasażerskiego w historii Stanów Zjednoczonych. Wieczorem tego dnia okazało się, że większość żołnierzy i cywilów zginęła. Skala tragedii było tak wielka, że po katastrofie Titanika, parowiec nazwano „Titanikiem Missisipi”. Kotły bocznokołowca SS Sultana eksplodowały i parowiec w płomieniach utonął na rzece Missisipi.
Po katastrofie Heweliusz zatonął ponownie – w morzu kłamstw. Wiedziałem, że moja książka będzie nie tylko o tragedii promu, ale też ułomnym państwie, o ofiarach, od których Polska się odwróciła - powiedział PAP Adam Zadworny, autor reportażu "Heweliusz. Tajemnica katastrofy na Bałtyku".
Biorąc pod uwagę, że polskie porty w dalszym ciągu biją rekordy przeładunków i pozostają podstawowym hubem handlowym oraz energetycznym dla całego regionu, nie dziwi, że poświęcony im panel podczas Forum Gospodarki Morskiej Gdynia każdego roku wzbudza duże emocje. Nie inaczej było podczas tegorocznej edycji.
Ogłoszone na początku lipca informacje o zakończeniu wstępnych konsultacji rynkowych w sprawie nabycia okrętów podwodnych w ramach programu „Orka” obudziły nadzieję, że po ponad roku od ogłoszenia wdrożenia przedsięwzięcia nastąpił oczekiwany postęp. Ten wciąż nie następował, a informacje o braku zatwierdzenia rekomendacji Agencji Uzbrojenia wywołały falę negatywnych komentarzy w Internecie.
Szef MSZ Radosław Sikorski uważa, że potrzebne jest wzmocnienie relacji transatlantyckich poprzez strategiczną komunikację na temat UE w USA. W dokumencie skierowanym do stolic "27-ki" i unijnych instytucji, który widziała PAP, minister przekonuje m.in., że Amerykanie powinni wiedzieć ile miejsc pracy powstaje w ich krajowym przemyśle dzięki Europie.
7 kwietnia 1989 r. zatonął okręt podwodny K-278 "Komsomolec". Miał być ukoronowaniem sowieckiej myśli technicznej. Głównym powodem katastrofy był niski poziom wyszkolenia załogi zastępczej - powiedział PAP ekspert Zespołu Badań i Analiz Militarnych w Warszawie Tomasz Grotnik.
Minister żeglugi Grecji Miltiadis Warwitsiotis podał się w poniedziałek do dymisji, kilka dni po tragicznej śmierci pasażera promu, wypływającego z Pireusu w aglomeracji ateńskiej. Załoga wypchnęła mężczyznę za burtę. Minister Warwitsiotis skomentował to wydarzenie w sposób, który opinia publiczna uznała za niewłaściwy. Teraz poinformował w mediach społecznościowych o rezygnacji z pełnionego dotychczas stanowiska.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim