JK
Wärtsilä wraz z Shanghai Bestway Marine Engineering Design Co Ltd podpisała w styczniu kontrakt na zaprojektowanie statku wsparcia głębokowodnych prac podwodnych. Statek ma być zbudowany dla państwowej firmy China Shanghai Salvage Bureau (SSB), zajmującej się ratownictwem morskim w Chinach.
Jednostka zaprojektowana przez Wärtsilä będzie kombinacją kluczowych funkcji, które będą wykorzystane na głębokości dochodzącej nawet do 6000 metrów: działania ratownicze, układanie rur, wykonywanie prac budowlanych oraz nurkowanie saturacyjne pozwalające na kilkudniową pracę 24 nurków przy użyciu komór dekompresyjnych połączonych bezpośrednio z dzwonami nurkowymi. Będzie to pierwsza jednostka na świecie posiadająca takie możłiwości.
- Nowy statek będzie z pewnością najbardziej wyrafinowaną jednostką w naszej flocie. Będzie przeprowadzać operacje w bardzo głębokich wodach i często trudnych warunkach. Wierzymy, że projekt Wärtsilä spełni wszystkie nasze wymagania - skomentował Huang Yan, dyrektor SSB.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth