pc
Chrzest ostatniego z serii gigantycznych kontenerowców. Szósty w kolejności statek otrzymał imię OOCL Indonesia w środę w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Jednostka będzie pływała w serwisie LL1, łączącym porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem. Wkrótce zobaczymy ją w terminalu kontenerowym DCT.
OOCL Indonesia należy do floty Orient Overseas Container Line, wchodzącej w skład największego na świecie aliansu żeglugowego Ocean Aliance. Statek ma 399,87 m długości, 58,8 m szerokości oraz 16 m zanurzenia. Jego pojemność to 21 413 TEU – do tej pory najwięcej wśród kontenerowców. Jak powiedział w rozmowie z portalem GospodaraMorska.pl Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk, OOCL Indonesia, ma przypłynąć do DCT pod koniec lutego lub na początku marca. Pierwsza jednostka z serii – OOCL Hongkong, zawinęła do Gdańska w czerwcu ubiegłego roku. Kilka miesięcy później, w październiku, przypłynął tam drugi największy kontenerowiec świata – OOCL Germany, a w listopadzie kolejne jednostki z serii, czyli OOCL Japan i OOCL United Kingdom.
Największe na świecie kontenerowce w ramach serwisu LL1, łączącego porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem, zawijają do DCT raz w tygodniu. Serwis jest obsługiwany przez 11 statków, z czego sześć należy właśnie do OOCL. Kontenerowce w ramach serwisu LL1 na trasie odwiedzają m.in. porty: Szanghaj, Ningbo, Xiamen, Yantian, Singapur, Felixtowe i Rotterdam. Podróż z Singapuru do Gdańska trwa 25 dni, z Szanghaju 35 dni, a cały rejs w obie strony – 77 dni.
Serwis LL1 realizowany jest w ramach aliansu żeglugowego Ocean Alliance, którego obsługę w Gdańsku rozpoczęło zawinięcie 9 maja ubiegłego roku statku OOCL Tianjin. W skład aliansu wchodzą linie: CMA CGM Group, Cosco Shipping, OOCL oraz Evergreen. Alians został zawiązany pomiędzy armatorami na 10 najbliższych lat. Oferuje w sumie 40 nowych serwisów żeglugowych na całym świecie, a jego flotę stanowią aż 323 statki kontenerowe, z czego 66 jednostek obsługuje trasę Azja-Północna Europa.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru