PMK
Platforma hotelowa Safe Bristolia w czasie podróży do Gdańska zerwała się z holu i obecnie dryfuje po Morzu Północnym. Obiekt należy do firmy Prosafe miał być modernizowany w Stoczni Remontowa.
Do wypadku doszło w niedzielę, z powodu wysokich fal. Platforma była holowana z Anglii przez jednostkę Sea Lynx. W pewnym momencie jednak Safe Bristolia zerwała się z holu i obecnie dryfuje około 120 km od miasta Montrose w Szkocji. Na jej pokładzie znajduje się około 33 osób.
- Safe Bristolia to półzanurzalna platforma hotelowa, która jest mocowana do dna morskiego za pomocą ośmiu kotwic. Cały czas monitorujemy sytuację i możliwe, że dojdzie do zrzucenia kotwic, by zapobiec dalszemu dryfowaniu jednostki. Jednak bardziej wygodnie będzie ponownie podać platformę na hol. Jeżeli pogoda dalej będzie się poprawiać, dojdzie do tego już we wtorek – powiedział rzecznik Prosafe. - Oczywiście na wszelki wypadek zamówiliśmy też dodatkową jednostkę, gdyby nie udało się dalsze holowanie platformy – dodał.
Modernizacja jednostki w Remontowej ma potrwać około 3 miesiące. Safe Bristolia została zbudowana w 1983 roku w Singapurze. Na platformie przewidziano miejsce dla 583 osób.
Prosafe, właściciel modernizowanej platformy to czołowy operator jednostek socjalnych na świecie. Przedsiębiorstwo zatrudnia bezpośrednio 570 osób. Siedziba główna Prosafe mieści się w Larnace na Cyprze.
Safe Bristolia w liczbach:
budowa, konwersje - 1983, 2006, 2007/2008
projekt - Sedco 600
długość -75 m
belka - 52 m
szerokość -12,40 m
max liczba łóżek - 583
powierzchnia pokładu - 400 m2
warsztat -340 m2
wytwarzanie energii - 6 240 kW (4 agregaty prądotwórcze diesel)
produkcja świeżej wody - 210 ton/ dobę
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru