Z Gdańskiej Stoczni „Remontowa” S.A. została wyholowana półzanurzalna platforma FPF1. Platforma przejdzie ostatnie próby morskie na Zatoce Gdańskiej przed ostatecznym przekazaniem armatorowi. Jednostka przechodziła kompleksowy remont i przebudowę. Do Remontówki trafiła w listopadzie 2012 roku.
Projekt przewidywał wykonanie remontu części morskiej i modernizację wszystkich systemów okrętowych. Została także przeprowadzona odbudowa części socjalnej, z której korzystać będzie około 70 osobowa załoga platformy. Najważniejszym elementem projektu było zbudowanie od podstaw rafinerii na pokładzie FPF1.
W ramach projektu przeprowadzono m.in. demontaż elementów, które zostały usunięte z platformy, robiąc miejsce na urządzenia rafineryjne. W ramach przeprowadzonych prac zdemontowano około 600 ton stali, urządzeń i wyposażenia platformy.
W ciągu trzech miesięcy od momentu wyholowania platformy FPF1 z Polski rozpocznie się jej eksploatacja przez operatora Petrofac na polach Stella i Harrier w brytyjskiej strefie Morza Północnego.
FPF1 to prawdziwy gigant o długości 82 m, szerokości 75 m i wysokości ok. 30 m oraz wyporności 26 639 ton i masie ok. 17 000 ton.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth