• <

SOL znów powiększa swoją flotę

Strona główna SOL znów powiększa swoją flotę
SOL znów powiększa swoją flotę - GospodarkaMorska.pl

Do floty szwedzkiego armatora SOL (Swedish Orient Line), specjalizującego się w przewozach frachtowych, dołączyła jednostka Vinterland, która będzie działała w siatce połączeń na Morzu Bałtyckim.
 
Vinterland (wcześniej znany jako Transreel) to zbudowany w 1987 r. statek typu ro-ro, który ma 166 metrów długości. Zgodnie z planem, jednostka będzie służyć m.in. do zaspokojenia potrzeb transportowych firmy Metsä Board, która specjalizuje się głównie w produkcji kartonowych opakowań. Jak wyjaśnili przedstawiciele SOL, włączenie jednostki do floty pozwoli przewoźnikowi na powiększanie siatki połączeń, a także dalszą ekspansję. Przyczyni się też do wzrostu powierzchni ładunkowej znajdującej się w ofercie operatora oraz wpłynie na podniesienie znaczenia marki SOL w kontekście przewozów frachtowych na Bałtyku.
 
– Miło jest nam ogłosić, że Vinterland zostanie dołączony do naszej siatki połączeń. SOL zajmie się potrzebami transportowymi zakładów Metsä Board z Husum, wykonując połączenia do kilku portów w Europie – mówi Ragnar Johansson ze Swedish Orient Line, dodając, że w ten sposób firma chce też zaakcentować swoją obecność w sektorze transportu produktów z branży drzewnej.

To kolejna już w ostatnim czasie jednostka, która zasiliła flotę szwedzkiego przewoźnika. Pod koniec 2015 r. armator poinformował o włączeniu do swoich zasobów statku Elisabeth Russ.
 
Swedish Orient Line to jeden z najważniejszych szwedzkich armatorów. Początki firmy sięgają 1911 r. Od 1997 r. firma notowana jest na giełdzie. W siatce połączeń operatora znajdują się takie trasy, jak: Rostock-Hanko, Kemi-Oulu-Lubeka, Kemi-Oulu-Lubeka-Zeebrugge-Antwerpia-Tilbury czy Goteborg-Zeebrugge.

Źródło:
promyskat.pl

Dziękujemy za wysłane grafiki.