Jak podaje serwis CNN, coraz bardziej zauważalny jest paraliżujący wpływ na światową gospodarkę, kontenerowca Ever Given, który w ubiegły wtorek zablokował Kanał Sueski. Aktualnie najbardziej odczuwalne skutki są w Syrii. Kraju dotkniętym wojną domową od 2011 roku. Władze państwa narzuciły odgórnie racjonowanie paliwa, aby załagodzić skutki malejących dostaw ropy.
W sobotę Urzędnicy Kanału Sueskiego (SCA), gdy podjęto kolejne działania w celu odblokowania toru wodnego, mieli nadzieję, że podczas przypływu i po pogłębieniu terenu wokół kontenerowca zostanie on uwolniony. Jednak pomimo postępów prac poprzedniej nocy, statek pozostaje nadal zaklinowany w poprzek kanału, wstrzymując tranzyt.
Syryjskie Ministerstwo Ropy i Zasobów Naturalnych stwierdziło, że blokada Kanału Sueskiego „utrudniła dostawy ropy do Syrii i opóźnia przybycie tankowca przewożącego ropę i produkty ropopochodne do kraju” – podały państwowe wiadomości SANA.
W obliczu obaw o dostawy paliw kraj Bliskiego Wschodu został zmuszony do racjonowania „dostępnych ilości produktów ropopochodnych, głównie oleju napędowego i benzenu, aby zapewnić ich niezbędną dostępność przez jak najdłuższy czas” – podała w sobotnim komunikacie krajowa telewizja SANA.
Odgórnie podjęto kroki w celu „zagwarantowania ciągłości dostaw podstawowych usług dla Syryjczyków, takich jak działanie szpitali, stacji uzdatniających wodę oraz pozostałych instytucji pożytku publicznego” – twierdzi SANA, powołując się na komunikat ministerstwa.
Syria będzie nadal racjonować dostawy ropy, aż do momentu „powrotu normalnego ruchu przez Kanał Sueski, co niestety nie wiadomo kiedy nastąpi” – dodała.
Marina w Pucku będzie gotowa trzy miesiące przed terminem
Rosja stawia na Arktykę. Jeden z tamtejszych portów otwarty dla zagranicznych statków handlowych
Baltic Hub inwestuje w lokalną społeczność. Znamy laureatów konkursu grantowego Busole!
Duże problemy małych portów morskich
Port Gdynia. Udaremniono przemyt wypchanych niedźwiedzi
Białoruś chce wykorzystać port w Murmańsku