Rosja, Turcja, Norwegia - to tylko niektóre państwa, w których prace wykonywały jednostki należące do Polskiego Ratownictwa Okrętowego (PRO). 3 lutego do Gdyni wrócił żuraw pływający MAJA.
Jak powiedział nam Tomasz Borowski z gdyńskiego przedsiębiorstwa PRO: "MAJĘ przyholował na redę w Gdyni wielozadaniowy holownik oceaniczny PRO o nazwie OPAL. Operacja holowania odbywała się z rosyjskiego portu Ust Luga leżącego w Zatoce Fińskiej. MAJA przez 25 dni stycznia brała udział w porcie Ust Luga w rozładunku z kilku statków i budowie na nabrzeżu nowego bardzo dużego urządzenia specjalistycznego do przeładunku ładunków sypkich. Prace te były wykonywane przy użyciu dwóch żurawi pływających. Była to już druga kilkutygodniowa praca MAI w porcie Ust Luga przy jego rozbudowie na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy".
To nie jedyne zagraniczne prace jednostek należących do PRO. Inny wielozadaniowy holownik ONYX o mocy 5150 koni
mechanicznych i uciągu na palu 65 ton z klasą dynamicznego
pozycjonowania DP2 w ten weekend zakończył holowanie oceaniczne
tankowca do przewozu chemikaliów z Trynidadu do Turcji.
Kolejny wielozadaniowy holownik PRO o nazwie AMBER II także o mocy 5150 koni mechanicznych i uciągu 65 ton w ubiegłym tygodniu rozpoczął holowanie nowego statku rybackiego z Turcji do Norwegii.
Warto przypomnieć, że 2 stycznia Polskie Ratownictwo Okrętowe (PRO) obchodziło wyjątkowy jubileusz. Przedsiębiorstwo będące kluczowym podmiotem w branży polskiej gospodarki morskiej świętuje w tym roku 70 lat istnienia.
Polskie Ratownictwo Okrętowe jest przedsiębiorstwem armatorskim, którego działalność obejmuje m.in. świadczenie usług transportu morskiego i usług dźwigowych dla przemysłu morskiego offshore, a w tym w szczególności holowania oceaniczne, seismic support, usługi przeładunku i transportu towarów.
Misja, zgodnie z którą firma działa już 70 lat jest eksploatowanie nowoczesnej floty, z uwzględnieniem najwyższego poziomu bezpieczeństwa ludzi, środowiska naturalnego i mienia oraz utrzymanie najwyższego poziomu jakości we wszystkich obszarach działalności.
Polskie Ratownictwo Okrętowe powstało w 1951 jako organizacja, której głównym zadaniem było oczyszczanie polskiego wybrzeża z wraków pozostałych po II wojnie światowej. W późniejszym czasie PRO poszerzyło swoją działalność o ratownictwo morskie.
W 2002 roku ze struktur PRO wydzielono Morską Służbę Poszukiwania i Ratownictwa.
Polskie Ratownictwo Okrętowe jest jedynym w Polsce armatorem nowoczesnych, specjalistycznych holowników typu AHTS – Anchor Handling Tug Supply i właścicielem żurawia pływającego o największym na Bałtyku unosie 330 ton.
Od 70 lat PRO świadczy usługi holowania różnego rodzaju obiektów na dalekich trasach morskich i oceanicznych.
Od przeszło 30 lat przedsiębiorstwo buduje swoją pozycję również na międzynarodowych rynkach offshore, przy obsłudze morskich instalacji paliwowych i wydobywczych. Operując specjalistyczną flotą wykonuje pozycjonowanie platform wiertniczych, transport ładunków i specjalistycznego personelu, obsługę barek typu ‘project cargo’, obsługę morskich terminali paliwowych i tankowców.
Wykorzystując żuraw pływający MAJA, firma świadczy również specjalistyczne usługi przeładunku sztuk ciężkich o wagach do 330 ton we wszystkich portach Morza Bałtyckiego. Oprócz tego oferuje wynajem żurawia do transportu morskiego ładunków sztuk ciężkich na pokładzie między portami Morza Bałtyckiego.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key