Na początku września mają ruszyć prace związane z przebudową Mostu Siennickiego w Gdańsku. Przeprawa została zamknięta w styczniu z powodu złego stanu technicznego.
Most Siennicki, obok mostu wantowego i tunelu pod Martwą Wisłą, jest jedną z przepraw, którymi mieszkańcy gdańskich dzielnic: Stogów, Przeróbki i Górek Zachodnich mogą dostać się do centrum miasta.
W poniedziałek w Urzędzie Miasta Gdańska podpisano umowę z wykonawcą robót – firmą Most Sp. z o.o.
W trakcie briefingu poprzedzającego podpisanie umowy z wykonawcą prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz przypomniała, że w połowie lipca, po wykonaniu prac zabezpieczających, które miały na celu ustabilizowanie konstrukcji, udostępniono most dla ruchu pieszego i rowerowego.
- Most Siennicki jest mostem zbudowanym w 1912 roku. Był on poddawany różnym działaniom, także wojennym, podczas których został zniszczony. Przez wiele lat go nie było i rzeczywiście pod koniec lat 80. został ponownie uruchomiony, ale jedynie z niewielką modernizacją i przebudową. Dzisiaj, tak jak zapowiadaliśmy, przystępujemy do zasadniczej modernizacji – powiedziała Dulkiewicz.
Prace przy moście mają rozpocząć się na początku września. Zastępca dyrektora Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska Paweł Zieliński tłumaczył, że w pierwszej kolejności zaplanowano rozbiórkę istniejących przyczółków.
- Po wykonaniu rozbiórki będziemy dokonywać wzmocnienia gruntu poprzez wkręcenie pali, po czym postawimy fundament. Na tym fundamencie wybudujemy nowe przyczółki i oprzemy na nich most. Po wykonaniu tych działań skupimy się już na, można powiedzieć, detalach, tj. na wykonaniu elementów odtworzeniowych nasypu, nawierzchni, torowiska i podłączenia sieci, które dzisiaj znajdują się na moście – powiedział Zieliński.
Poza przebudową przyczółków remont ma objąć także m.in. odtworzenie powłoki antykorozyjnej przęsła stalowego, a także odświeżenie i wyremontowanie zabytkowych filarów. Równolegle przeprowadzona ma zostać przebudowa sieci wodociągowej i ciepłociągu.
Prace przy Moście Siennickim mają potrwać około 2 lat i będą kosztowały 43 mln zł.
dsok/ drag/
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął