PMK
Chorwacki rząd zgodził się udzielić gwarancji na pożyczkę wartą 22,5 mln dolarów dla zadłużonej Stoczni 3 Maja. Według Darko Horvata, chorwackiego ministra finansów, wsparcie będzie zależeć od zgody wszystkich kredytorów.
Podana ilość funduszy wystarczyłaby, aby stocznia wznowiła produkcję. Chorwackie państwo nie poniesie żadnych kosztów związanych z przeprowadzką.
Dzięki gwarancji państwa stocznia będzie mogła ubiegać się o pożyczkę od chorwackiego państwowego banku rozwoju HBOR lub banków komercyjnych. Zakład jest własnością rodzimej firmy Uljanik, który wcześniej wskazywał na możliwą sprzedaż stoczni w ramach planu restrukturyzacji.
Chorwacki premier Andrej Plenkovic powiedział, że przedsięwzięcie ma na celu zapewnienie stoczni 3 Maja znalezienia strategicznego partnera na rzecz zrównoważonej przyszłości. Jednym z możliwych rozwiązań tego problemu było przeniesienie części operacji do obiektów Uljanika w Porcie Pula.
Stocznia straciła wiele znaczących umów w październiku 2018 roku, kiedy kanadyjska firma żeglugowa Algoma Central Corporation anulowała cztery umowy. Firma podjęła decyzję w obliczu trudności finansowych stoczni, co doprowadziło do szeroko zakrojonej próby refinansowania przedsiębiorstwa. Zarząd stoczni nie był w stanie przedstawić wiarygodnego planu, który doprowadziłby do ukończenia pozostałych kadłubów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii