PMK
Sekretariat IMO bierze udział w najnowszych konferencjach mających na celu opracowanie prawnie wiążącego instrumentu międzynarodowego, zgodnego z Konwencją ONZ o prawie morza (UNCLOS), w sprawie ochrony i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej mórz na obszarach niepodlegających jurysdykcji krajowej - znanymi jako „BBNJ”.
Trzecia konferencja międzyrządowa (IGC) odbywa się w siedzibie ONZ w Nowym Jorku (19–30 sierpnia). Obecna sesja konferencji jest trzecią z serii, a czwarta (ostatnia sesja) ma się odbyć w pierwszej połowie 2020 roku.
Na obecnej sesji konferencji omawiany jest projekt tekstu traktatu. Przedstawiciele IMO biorą udział w sesjach plenarnych i grupach roboczych na temat narzędzi zarządzania obszarowego, ocen oddziaływania na środowisko, budowania zdolności i transferu technologii oraz zagadnień przekrojowych. IMO było obecna przez cały proces opracowywania umowy BBNJ, zarówno na etapie przygotowawczym, jak i podczas konferencji międzyrządowej, aby zapewnić państwom negocjującym informacje i pomoc w opracowaniu nowego instrumentu.
IMO ma doświadczenie w opracowywaniu uniwersalnych wiążących przepisów dla żeglugi międzynarodowej w celu zapewnienia zrównoważonego korzystania z oceanów. Dotąd organizacja wprowadziła w życie 50 wiążących globalnie traktatów. Przepisy IMO są egzekwowane w oceanach na całym świecie poprzez ugruntowany system kontroli bandery, wybrzeża i państwa portu. Wiele środków IMO aktywnie przyczynia się do ochrony morskiej różnorodności biologicznej na obszarach znajdujących się poza jurysdykcją krajową, w tym Międzynarodowa konwencja o zapobieganiu zanieczyszczaniu przez statki (MARPOL) oraz Międzynarodowa konwencja o gospodarce wodami balastowymi, jak również konwencja londyńska i protokół regulujący zrzut odpadów na morzu.
IMO przyjęło liczne środki ochronne, których muszą przestrzegać wszystkie statki, zarówno w wyznaczonych wrażliwych obszarach morskich (PSSA), jak i poza nimi. Obejmują one ścisłe zasady dotyczące zrzutów operacyjnych, a także obszarów, których należy unikać, oraz innego planowania tras statków, w tym mającego na celu utrzymanie transportu z dala od lęgowisk wielorybów. Kodeks polarny IMO jest obowiązkowy dla statków działających w Arktyce i Antarktydzie. IMO wydało również wytyczne dotyczące ochrony życia morskiego przed hałasem podwodnym.
Kolejne martwe wieloryby u na kalifornijskich plażach
Gdańsk ma nową, wodną śmieciarkę. Wyłowi śmieci z mariny
Biedronka pomaga oczyszczać Morze Bałtyckie
Trafiające do Bałtyku zanieczyszczenia zostają w nim nawet 30 lat
The Ocean Cleanup - okulary słoneczne z plastiku pozyskanego z Wielkiej Pacyficznej Plamy Śmieci
Filipiny: Zużyte maseczki na dnie oceanu, tony medycznych śmieci zanieczyszczają rafy
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 27740,00 $ | tona | -1,32% | 8 kwi |
Cynk | 2827,00 $ | tona | 0,71% | 8 kwi |
Aluminium | 2267,00 $ | tona | 1,25% | 8 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |