ew
Firma ÆrøXpressen poinformowała o zamówieniu nowego promu. Jednostka przeznaczona do obsługi nowego połączenia pomiędzy Marstal oraz Rudkøbing ma zostać dostarczona już w przyszłym roku. Ale nie oznacza to, że wszystkie problemy, związane z zainicjowaniem nowej trasy, zostały rozwiązane.
Zapowiadana od dłuższego czasu inwestycja ma pochłonąć 51 milionów koron duńskich (29 milionów złotych). W jej ramach wybudowany zostanie prom hybrydowy, który będzie mógł przyjąć na pokład ok. 200 pasażerów oraz 30 pojazdów osobowych. Statek w rejonie portów używać ma wyłącznie napędu elektrycznego, przyczyniając się w ten sposób do ograniczenia poziomu emisji. Szacuje się, że 25 procent realizowanych przez niego operacji ma się odbywać zgodnie ze standardem „zero emission”.
Budowa nowej jednostki została zlecona stoczni Hvide Sande. Duńskie zakłady mają niewiele czasu, bo prom ma zostać dostarczony odbiorcy już w przyszłym roku. Wykonawca ma czas do 30 września 2019 r.
Wciąż jednak nie są dopięte wszystkie szczegóły innej kluczowej inwestycji, od której uzależnione jest funkcjonowanie nowej linii promowej. Chodzi o budowę nabrzeża w Rudkøbing, w pełni przygotowanego do obsługi nowej jednostki. Ten projekt ma zostać sfinansowany dzięki współpracy armatora z władzami gminy Langeland. Jak jednak poinformowali przedstawiciele firmy ÆrøXpressen, negocjacje są w toku. Tym samym trwa poszukiwanie satysfakcjonującego sposobu finansowania infrastruktury na wyspie Langeland, która jest niezbędna do uruchomienia linii. Na podpisanie stosowanej umowy, dotyczącej budowy nabrzeża, trzeba jeszcze zaczekać.
Co ciekawe, linia promowa pomiędzy Marstal a Rudkøbing funkcjonowała już w przeszłości. Została jednak zamknięta w styczniu 2013 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej