pc
W Stoczni Szczecińskiej na pochylni Wulkan w środę zwodowano ekologiczny prom dla Duńczyków. To już kolejna taka jednostka, która powstała w Szczecinie. Jak podkreślał kilka miesięcy temu w rozmowie z Radiem Szczecin Andrzej Strzeboński, prezes Stoczni Szczecińskiej, ich budowa „idzie bardzo szybko”.
Ekologiczny prom ma 44 m długości, 12 m szerokości i waży 298 t. Zostanie wyposażony w napęd elektryczny. Jego kadłub wykonała szczecińska firma Spawrem.
Poprzedni prom dla Duńczyków powstał w Stoczni Szczecińskiej na zamówienie stoczni Søby Værft A/S. Statek ma 60 m długości i 13 m szerokości. Pływa w duńskiej części Bałtyku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej