PMK
W chińskiej stoczni Jinling Shipyard rozpoczęto budowę pierwszego hybrydowego statku roro dla włoskiego armatora Grimaldi Group.
Informację ujawniło duńskie biuro projektowe Knud E. Hansen, które stworzyło projekt tej jednostki. Firma nie podała jednak dokładnej daty rozpoczęcia budowy. W Jinling Shipyard powstanie łącznie 12 takich statków. Pierwszy z nich ma trafić do armatora w 2020 roku.
Te hybrydowe statki, znane pod nazwą "Grimaldi Green 5th Generation" będą używały tradycyjnych paliw na morzu i zasilania bateryjnego w porcie.
Jednostki morskie będą mierzyć 238 metrów długości i 34 metry szerokości. 64 000-tonowe statki będą miały ładowność na mniej więcej 500 przyczep.
Systemy napędowe i hybrydowe dla statków zostaną dostarczone przez Kongsberg Maritime, natomiast systemy napędowe i manewrowe zostaną dostarczone przez Rolls-Royce.
Nowe jednostki są częścią planu odnowienia floty Grimaldi, dzięki której włoskie przedsiębiorstwo żeglugowe zainwestuje 1,5 miliarda dolarów w nowe statki.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth