• <
nauta_2024

1 010 wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding (foto, wideo)

ew

27.03.2018 11:27 Źródło: PAP
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki 1 010 wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding (foto, wideo)

Partnerzy portalu

1 010 wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

1 010 i pierwsze w tym roku wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding. Tym razem był to statek rybacki dla norweskiego armatora. Uroczystość widowiskowego wodowania bocznego odbyła się we wtorek.

– Statek został zwodowany po kilku miesiącach budowy kadłuba. To jest trawler pelagiczny. Trafi jeszcze na prace wykończeniowe do stoczni norweskiej, z którą mamy podpisany kontrakt, i ostatecznie do norweskiego armatora. Jest to przede wszystkim to, co widać w tej chwili, czyli kadłub, ale też cała masa wyposażenia, które montujemy wewnątrz: rurociągi, ładownie świeżej ryby z izolacją piankową, jak i prace dosyć złożone, których prawie w ogóle nie widać na zewnątrz, a jest ich na tym akurat projekcie bardzo dużo, zresztą to widać po ciężarze jednostki – mówi Piotr Dowżenko, prezes stoczni Remontowa Shipbuilding.

Trawler ma 75 m długości oraz 15, 50 m szerokości. Jednostka przeznaczona będzie do połowu ryb włokiem oraz okrężnicą, które następnie transportowane będą w 11 ładowniach chłodzonych systemem RSW (system wody chłodzonej). Statek powstaje dla norweskiego armatora Wescon Yard AS według projektu klienta. Nadzór nad budową sprawuje towarzystwo klasyfikacyjne DNV – GL.  Stocznia Remontowa Shipbuilding ma zbudować łącznie dwa trawlery dla tego armatora.

Jak poinformował Dowżenko, to wodowanie to początek nowego cyklu produkcyjnego.

– W ostatnich dwóch latach głównie wykańczaliśmy jednostki wcześniej zwodowane – mówi Dowżenko.

Portfel zamówień Remontowa Shipbuilding obejmuje kontrakty do końca 2021 roku. Znajdują się w nim dwa niszczyciele min typu Kormoran oraz sześć holowników  budowanych dla Marynarki Wojennej RP, dwa promy pasażersko-samochodowe zamówione  przez brytyjskiego armatora – Transport for London, oraz dwa wielozadaniowe statki dla Urzędów Morskich w Gdyni i w Szczecinie.

Stocznia Remontowa Shipbuilding specjalizuje się w budowie wielozadaniowych specjalistycznych jednostek offshore. Buduje także okręty, holowniki, wielozadaniowe statki oraz promy pasażersko-samochodowe. To największy na świecie producent statków zasilanych LNG i prekursor w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.

Remontowa Shipbuilding SA należy do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding – największej stoczniowej grupy kapitałowej w Polsce. Holding zarządza dwiema stoczniami i spółkami z sektora offshore oraz okrętowego.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.