Trasmediterránea zakupiła kadłub statku, który w 2007 r. zamówiony został przez Viking Line. Jednostka nie została jednak dokończona. Konstrukcja została odkupiona przez hiszpańskiego armatora.
Budowa nowoczesnego promu ma się zakończyć w 2017 r. Statek zaoferuje miejsce dla ok. 1500 pasażerów i przyjmie na pokład ponad 400 pojazdów osobowych. Będzie też dysponował linią ładunkową o długości 609 metrów. Wiadomo, że nowy nabywca zdecydował się też na wprowadzenie pewnych zmian w stosunku do pierwotnego projektu.
Według pojawiających się spekulacji, Trasmediterránea miałaby eksploatować prom na trasie Almeria-Melilla. Już w maju przyszłego roku ma zostać rozstrzygnięty przetarg publiczny, który wyłoni operatora do obsługi tej trasy w kolejnych latach.
Niedokończona jednostka, którą Viking Line zamówiło w 2007 r., była znana wcześniej jako Viking ADCC. Statek miał zostać zbudowany w hiszpańskiej stoczni Astilleros de Sevilla w 2009 r. Viking Line planowało, że prom ten będzie obsługiwał połączenie Mariehamn-Kapellskär. Wnętrze statku zostało zaprojektowane przez Design Tillberg, a wiele obiektów mających się na nim znaleźć zostało zaproponowanych w drodze konkursu zorganizowanego przez Viking Line. Przewidywano dwie restauracje (à la carte i kawiarnia bistro w formie bufetu), kawiarenki, miejsce do zabaw dla dzieci, bar i sale konferencyjne.
W związku z problemami stoczni, budowy nie udało się jednak dokończyć, a w lutym 2010 r. zamówienie zostało anulowane. W 2013 r. kadłub statku został odkupiony przez inną hiszpańską stocznię, Factorías Vulcano. W kolejnych latach trwały poszukiwania firmy, która gotowa byłaby zainwestować w niedokończony statek.
Wśród chętnych na odkupienie kadłuba i dokończenie budowy wymieniane były wcześniej m.in. Color Line i Stena Line.
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi
Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu