PMK
Stocznia Safe z Gdańska zrealizowała budowę pierwszego z dwóch częściowo wyposażonych holowników, które zamówił Damen Shipyards Hardinxveld. Obie jednostki zamówił armator Baggerbedrijf De Boer B.V. (Dutch Dredging B.V.).
Pierwsza z jednostek, o nazwie Papillon, będzie holownikiem typu ASD 2310 SD. Holownik został dostarczony niedawno odbiorcy w Holandii. Z Polski wypłynęła ona 9 sierpnia i dotarła ona do holenderskiego Dordrecht 14 sierpnia. Przekazani statku armatorowi jest planowane na listopad bieżącego roku. Później, bo w kwietniu 2018 roku, ma zostać oddany większy holownik – WID 2915.
Obie jednostki będą głównie asystowały statkom przy manewrach w portach i udzielały pomocy w sytuacji zagrożenia. Dodatkowo oba holowniki mają pomagać w pracach pogłębiarskich prowadzonych na kanałach i basenach portowych.
Holowniki po dostarczeniu do armatora będą przez przynajmniej 10 lat pracowały w Grand Port Maritime de Guyane w portach Cayenne i Kourou w Gujanie Francuskiej.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza