PMK
Stocznia Safe z Gdańska zrealizowała budowę pierwszego z dwóch częściowo wyposażonych holowników, które zamówił Damen Shipyards Hardinxveld. Obie jednostki zamówił armator Baggerbedrijf De Boer B.V. (Dutch Dredging B.V.).
Pierwsza z jednostek, o nazwie Papillon, będzie holownikiem typu ASD 2310 SD. Holownik został dostarczony niedawno odbiorcy w Holandii. Z Polski wypłynęła ona 9 sierpnia i dotarła ona do holenderskiego Dordrecht 14 sierpnia. Przekazani statku armatorowi jest planowane na listopad bieżącego roku. Później, bo w kwietniu 2018 roku, ma zostać oddany większy holownik – WID 2915.
Obie jednostki będą głównie asystowały statkom przy manewrach w portach i udzielały pomocy w sytuacji zagrożenia. Dodatkowo oba holowniki mają pomagać w pracach pogłębiarskich prowadzonych na kanałach i basenach portowych.
Holowniki po dostarczeniu do armatora będą przez przynajmniej 10 lat pracowały w Grand Port Maritime de Guyane w portach Cayenne i Kourou w Gujanie Francuskiej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii