jk
Popularna stocznia Fincantieri stawia na innowacyjne rozwiązania. Przedsiębiorstwo poinformowało o nawiązaniu współpracy z firmą Mapei. Kooperacja ma się przyczynić do udoskonalenia konstrukcji produkowanych statków.
Zmniejszenie wagi materiałów, z których produkowane są statki oraz ich wyposażenie, poprawa izolacji akustycznej czy optymalizacja czasu instalacji podzespołów oraz rozwój substancji klejących, a także ich aplikacji podczas budowy statków – to tylko niektóre z usprawnień i udoskonaleń, które ma przynieść partnerstwo zawarte pomiędzy firmami Fincantieri oraz Mapei.
W ramach podpisanej właśnie współpracy Mapei będzie prowadził prace badawcze i udoskonalał swoje produkty w sposób szczególnie uwzględniający potrzeby branży stoczniowej.
„Współpraca z Mapei jest w całości spójny z naszą strategią ciągłego podnoszenia wartości dodanej do finalnego produktu, który dostarczamy” - powiedział Giuseppe Bono, dyrektor stoczni Fincantieri. „Z tego względu potrzebujemy partnerów, którzy wykazują takie samo zaangażowanie, gdy chodzi o innowacyjność, a w ten sposób pomagają nam rozwijać nowe pomysły i projekty na określonych polach”.
W pierwszej kolejności Mapei oraz Fincantieri postawią w ramach partnerstwa na rozwój materiałów oraz żywic do wysokiej jakości wykończeń, które będą służyły zapewnianiu wodoszczelności obszarów narażonych na dużą wilgotność, a także materiałów tekstylnych, które gwarantować będą wysoką izolację akustyczną.
Korzenie firmy Fincantieri sięgają 1959 r. Włoska stocznia ma na swoim koncie realizacje dla wielu europejskich firm promowych. Wśród odbiorców jej promów znajdują się m.in.: Finnlines (m.in. Europalink i Nordlink), Grimaldi Lines (Cruise Barcelona, Cruise Europa), P&O Ferries (Pride of Hull i Pride of Rotterdam) czy Tallink (prom Superstar).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii