pc
Stocznia ALKOR z Gdańska rozpoczęła budowę statku rybackiego dla islandzkiego armatora. Uroczystość położenia stępki odbyła się w piątek. Longliner ma być gotowy do końca przyszłego roku. Wartość kontraktu to 7,5 mln euro.
Położenie stępki odbyło się na terenie stoczni ALKOR w obecności przedstawicieli armatora VISIR Ehf: Kjartana Vidarssona i Gudmundura Valur Sigurdssona. Jednostka otrzyma imię Páll Jónsson.
Longliner będzie miał 45 m długości i 10,4 m szerokości. Powstaje pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd's Register w oparciu o dokumentacje i nadzór stoczni ALKOR. Statek, zaprojektowany przez biuro projektowe NAVÍS, zostanie wyposażony w silnik główny Caterpillar z przekładnią, wałem i śrubą oraz w dwa agregaty prądotwórcze. Za dostawy odpowiada stocznia ALKOR.
Jak informował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Andrzej Żółć, szef marketingu stoczni ALKOR, zapis w kontrakcie obejmuje również budowę bliźniaczej jednostki. Umowa ma zostać podpisana w grudniu, a dostawę kolejnego statku zaplanowano na czerwiec 2020 r.
ALKOR wykonuje wszelkiego rodzaju prace remontowe, zarówno bieżące, jak i klasowe, a także przebudowuje i przedłuża statki. To jedna z nielicznych w kraju stoczni remontowych wyposażona we własny pływający dok. Ma on 155 m długości, 24,7 m szerokości pomiędzy basztami, a jego udźwig wynosi 8 000 t.
Od momentu założenia firmy w 1989 r., wyremontowała ona i przebudowała prawie 800 statków różnych typów i bander, w tym m.in. polskie, norweskie, brytyjskie, holenderskie, niemieckie czy greckie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym