PMK
Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) otrzymała kontrakt na budowę ośmiu kontenerowców neopanamax dla jednego z azjatyckich armatorów. Kontrakt jest warty 752 mln dolarów.
Osiem jednostek ma zostać dostarczonych do maja 2021 roku i będzie pływać na trasie z Azji do Północnej Ameryki. Każda z nich będzie miała długość 334 metrów, szerokość 48,4 metrów i ładowność 12 tys. TEU.
Oczekuje się, że większa liczba zamówień i obniżone koszty stałe popchną południowokoreańską stocznię Samsung Heavy Industries (SHI) do zysku operacyjnego w przyszłym roku – wynika z wypowiedzi niedawno mianowanego dyrektor generalnego stoczni - Nam Joon-ou.
Nam przejął kierownictwo w południowokoreańskim konstruktorze statków w grudniu 2017 r. Zastąpił Park Dae-Younga, który zrezygnował z powodu złych wyników biznesowych stoczni.
- Wzrost popytu ze strony właścicieli prawdopodobnie doprowadzi do powstania portfela zamówień o wartości 8 miliardów USD w 2018 roku w stosunku do ubiegłorocznych 6,9 miliarda USD – przekonuje Nam.
Co więcej, SHI planuje w tym roku obniżyć straty operacyjne, redukując je do 230 milionów dolarów z 490 miliardów USD zgłoszonych w 2017 roku. Oczekuje się, że sprzedaż na 2019 r. wyniesie około 6,9 mld dolarów wobec 7,4 mld dolarów w 2017 roku.
Nam wezwał także swoich pracowników, aby przyłączyli się do wysiłków stoczniowców, którzy zrezygnowali z kosztów, zrzekając się 10% wynagrodzenia, aby pomóc firmie wzmocnić swoją pozycję finansową.
Aby zwiększyć płynność, firma ogłosiła również plany wprowadzenia do kwietnia 2018 r. sprzedaży udziałów o wartości 1,36 mld dolarów. SHI rozpoczęło rok kolejną redukcją etatów. Firma zwolniła 30 procent członków zarządu, redukując liczbę członków do 50 z 72.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii