PMK
Spór między firmą GMS i organizacją NGO Shipbreaking Platform prawdopodobnie skończy się w sądzie. NGO oskarża GMS o umożliwianie rozbieranie statków na plaży w paru osobnych incydentach.
NGO twierdzi, że GMS jest powiązana między inny z sprzedażą do rozbiórki czterech reeferów firmy Seatrade, który trafiły do zakładów o złych warunkach pracy i niesprzyjających normach środowiskowych.
Firma sprzeciwiła się temu oskarżeniu, które zostało później wycofane. Mimo tego NGO nadal twierdzi, ze GMS został potwierdzony jako nabywca środków pieniężnych w kilku innych przypadkach dotyczących wywozu nielegalnych niebezpiecznych odpadów, które są / były przedmiotem dochodzenia prowadzonego przez władze i policję w kilku krajach.
- Nie mamy zamiaru usuwać prawdziwych informacji z naszej strony internetowej i nie będziemy przepraszać za zgłaszanie statków handlujących niebezpiecznymi dla ludźmi odpadami. Misją naszej organizacji jest dostarczanie autorytetom, dziennikarzom i członkom branży informacji na temat godnych ubolewania realiów obecnych praktyk złomowania statków, które zachęcają do obchodzenia obowiązujących przepisów dotyczących pracy i ochrony środowiska - powiedział Ingvild Jenssen, założyciel i dyrektor platformy łamania statków dla organizacji pozarządowych.
Zjawisko rozbierania statków to duży problem, który można zaobserwować w Południowej Azji. Aż 469 statków było zezłomowanych w tym regionie w zeszłym roku. Sposób w jaki to się dzieje nie ma wiele wspólnego z cywilizacją XXI wieku i ochroną środowiska. Przykładowo, stary tankowiec czy wycieczkowiec po prostu wpływa taranem na plażę, po czym jest rozbierany przez półnagich robotników za pomocą prostych, ręcznych narzędzi. W efekcie szkodliwe związki chemiczne dostają się do wód w trakcie przypływu. Złomowanie dużego masowca trwa w ten sposób nawet do 9 miesięcy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii