PMK
Niemiecka stocznia Meyer Werft pocięła pierwsze blachy pod budowę kolejnego wycieczkowca dla AIDA Cruises. Ceremonia odbyła się 15 sierpnia w zakładzie w niemieckim Papenburgu.
Wycieczkowiec będzie wyposażony w napęd na gaz LNG, taki sam, jaki posiada zwodowany w zeszłym roku statek AIDAnova. Jednostka ma być gotowa na wiosnę 2021 roku. Statek ma mieć 337 metrów długości i 42 metry szerokości. Pomieści na pokładzie 2,600 kabin.
- Cieszymy się z możliwości współpracy z AIDA Cruises i Carnival Corporation nad dalszą popularyzacją paliwa LNG w żegludze. Na pokładzie statku znajdzie się też miejsce na inne innowacyjne technologie - powiedział Stephan Schmees, członek zarządu Meyer Werft.
Od 2000 roku każdy statek zbudowany dla AIDA Cruises, ma zapewnioną możliwość zasilania z lądu - może łączyć się bezpośrednio z lądową siecią elektryczną w porcie, w którym dostępna jest specjalna infrastruktura. AIDA Cruises bada także wykorzystanie ogniw paliwowych, akumulatorów i skroplonego gazu ze źródeł odnawialnych. Firma planuje przetestować pierwsze ogniwo paliwowe na pokładzie swojego statku już w 2021 roku.
Do 2023 roku 94% wszystkich pasażerów AIDA będzie podróżować na statkach w pełni eksploatowanych przy użyciu niskoemisyjnego LNG lub, w miarę możliwości, z zasilania lądowego w porcie.
Po dostawie AIDAnova i Costa Venezia, flota Carnivala liczy obecnie 28 statków, wszystkie pływające pod włoską banderą, o łącznej pojemności ponad 85 000 łóżek ogółem. Flota powiększy się do 2023 roku wraz z przybyciem 5 nowych statków.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii