PMK
Niemiecka stocznia Meyer Werft pocięła pierwsze blachy pod budowę kolejnego wycieczkowca dla AIDA Cruises. Ceremonia odbyła się 15 sierpnia w zakładzie w niemieckim Papenburgu.
Wycieczkowiec będzie wyposażony w napęd na gaz LNG, taki sam, jaki posiada zwodowany w zeszłym roku statek AIDAnova. Jednostka ma być gotowa na wiosnę 2021 roku. Statek ma mieć 337 metrów długości i 42 metry szerokości. Pomieści na pokładzie 2,600 kabin.
- Cieszymy się z możliwości współpracy z AIDA Cruises i Carnival Corporation nad dalszą popularyzacją paliwa LNG w żegludze. Na pokładzie statku znajdzie się też miejsce na inne innowacyjne technologie - powiedział Stephan Schmees, członek zarządu Meyer Werft.
Od 2000 roku każdy statek zbudowany dla AIDA Cruises, ma zapewnioną możliwość zasilania z lądu - może łączyć się bezpośrednio z lądową siecią elektryczną w porcie, w którym dostępna jest specjalna infrastruktura. AIDA Cruises bada także wykorzystanie ogniw paliwowych, akumulatorów i skroplonego gazu ze źródeł odnawialnych. Firma planuje przetestować pierwsze ogniwo paliwowe na pokładzie swojego statku już w 2021 roku.
Do 2023 roku 94% wszystkich pasażerów AIDA będzie podróżować na statkach w pełni eksploatowanych przy użyciu niskoemisyjnego LNG lub, w miarę możliwości, z zasilania lądowego w porcie.
Po dostawie AIDAnova i Costa Venezia, flota Carnivala liczy obecnie 28 statków, wszystkie pływające pod włoską banderą, o łącznej pojemności ponad 85 000 łóżek ogółem. Flota powiększy się do 2023 roku wraz z przybyciem 5 nowych statków.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth