JK
Od połowy listopada stocznia Hullkon prowadzi remont ogromnego pontonu. - W Szczecinie jeszcze nie było jeszcze tak wielkiej konstrukcji pływającej. To jest potężna bryła stali – mówi Tomasz Szczepanik, prezes stoczni Hullkon.
Rozmiary jednostki są imponujące. Szerokość pontonu to ponad 40 m , długość 90, wysokość 7 m. - Mimo gigantycznych rozmiarów, udało się zdobyć pozwolenie na wprowadzenie pontonu do Szczecina. Wykonujemy remont klasowy tej jednostki pod platformę dużego dźwigu pływającego – twierdzi Tomasz Szczepanik.
Zamozatapilany ponton, Carier 16, został przyholowany ze Szwecji, gdzie przez kilka lat pełnił rolę pływającej przystani. Remont rozpoczął się od prace przygotowawczych: organizacyjnych i zapewniających bezpieczeństwo (np. wykonanie relingów), sprzątanie, odgazowanie zbiorników, ustawienie w nich rusztowań. Na zewnątrz zostały zdjęte metalowe odbojnice. Kolejnym etapem było piaskowanie oraz wymiana zardzewiałych elementów, pokrycie farbami antykorozyjnymi 20 zbiorników o łącznej powierzchni ok. 40 tys. m kw.
Po skończeniu remontu w Szczecinie ponton powędruje do Trójmiasta, gdzie będą kontynuowane prace w części podwodnej. Trafi on do suchego doku w stoczni Crist. Prace w Szczecinie potrwają do końca lutego. Remont wykonywany jest dla firmy Marine Cranes Poland.
- Remontujemy także inne jednostki dla tego armatora. W tej chwili przy kei w naszej stoczni stoi Carier 8, jednostka, która też jest samozatapialna ale jest mniejsza od Carier 16 – dodaje Tomasz Szczepanik.
Firma Hullkon została założona w 2003 na początku pod nazwą Maritime Shipyard , od 2009 działa pod obecną nazwą. W 2005 roku firma zbudowała pierwszy kadłub statku w całości na nabrzeżu. Był to kadłub o obsługi platform wiertniczych (73m długości,16 m szerokości )
Obecnie firma zatrudnia 140 osób i działa prężnie na dwóch płaszczyznach : Hullkon Shipyard zajmujący się budową i remontami statków ,budowa konstrukcji stalowych oraz Hullkon Marina Factory - wiodący producent siatkobetonowych pontonów pływających, przeznaczonych do budowy portów jachtowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra