pc
Do 32 proc. wzrósł w I kw. 2017 r. przerób w rafinerii gdańskiej ropy naftowej pochodzącej spoza Rosji. To wzrost o 7 proc. w stosunku do I kw. 2016 r. i zarazem najmniejszy od 1996 r. udział dostaw ropy rosyjskiej w działalności firmy – poinformowało w czwartek PAP biuro komunikacji Grupy Lotos.
Dywersyfikacja dostaw ropy naftowej notuje trend wzrostowy: w I kw. 2016 r. ropa spoza Rosji stanowiła 25 proc. surowca przerabianego przez gdańską spółkę; w III kwartale 2016 r. było to 28 proc., a w I kw. 2017 r. – 32 proc.
W I kwartale tego roku rafineria w Gdańsku przerobiła ogółem 1 924 tys. ton ropy naftowej, z czego 1 313 tys. ton stanowiła rosyjska ropa Urals (68 proc. udziału w przerobie).
Inne źródła dostaw ropy w I kwartale 2017 r. to: ropa kupowana przez Grupę Lotos od PGNiG, dostarczana z kopalni Lubiatów-Międzychód-Grotów i przewożona do Gdańska cysternami Lotos Kolej (54,3 tys. ton), wydobywana przez LOTOS Petrobaltic na Bałtyku (26,5 tys. ton) i przez spółkę Lotos Geonafta na Litwie (11,7 tys. ton).
Z pozostałych kierunków dostaw w I kwartale 2017 r. przerobiono w rafinerii Lotosu 518,6 tys. ton ropy naftowej – biuro komunikacji Grupy Lotos nie precyzuje, skąd pochodził ten surowiec. Te dostawy zwiększyły się w I kw. 2017 r. o 8 procent w porównaniu do analogicznego kwartału roku ubiegłego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii