gm24
Stocznia Remontowa Nauta wykonała kompleksowy przegląd promu ro-ro "Romantika" pływającego w barwach armatora AS Tallink Group. Zwiększony potencjał dokowy i produkcyjny pozwala Naucie remontować nawet największe jednostki pływające na Bałtyku.
- Nasza firma (AS Tallink Group - red.) posiada łącznie 14 promów. Romantika jest pierwszym promem zbudowanym w całości przez nas. Mamy pięć takich "siostrzanych" jednostek. Romantika ma 192 metry długości i 29 metrów szerokości. Szukaliśmy odpowiedniego doku w basenie Morza Bałtyckiego, który będzie właściwy dla jednostki tej wielkości. Otrzymaliśmy liczne oferty z Finlandii i Rygi, gdzie jedna ze stoczni stała na skraju bankructwa. Wybraliśmy Nautę - mówi Alexander Stokhof, technical superintendant z AS Tallink Group.
- Romantika wypływa z Rygi codziennie ok. godz. 18 a przypływa do Sztokholmu ok. godz. 11 następnego dnia. Pasażerowie spędzają na pokładzie całą noc. W doku skupiamy się na remoncie sali pokładowej, przeglądamy śruby napędowe, stateczniki i silnik numer 2 - dodaje Alexander Stokhof.
Stocznia Remontowa Nauta łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów, wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy. Nauta, wspólnie z uczelniami wyższymi oraz ośrodkami naukowymi, uczestniczy w kilku projektach o charakterze badawczo-rozwojowym, których celem jest opracowanie i wdrożenie do produkcji specjalistycznych rozwiązań dla Marynarki Wojennej oraz nowatorskich produktów mogących znaleźć zastosowanie m.in. w ochronie środowiska, energetyce oraz w różnych gałęziach przemysłu – w tym również w przemyśle wojskowym.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej