jk
Swoje najnowsze produkty w zakresie automatyzacji i mechanizacji procesów cięcia i spawania oraz sprzęt do ukosowania prezentował białostocki Promotech podczas Targów Schweissen & Schneiden 2017 w Dusseldorfie.
Niemiecka wystawa Essen Welding Show jest dla branży automatyzacji i mechanizacji spawania zdecydowanie najważniejszą imprezą targową na świecie. Targi są organizowane raz na cztery lata w Essen i tylko w tym roku - wyjątkowo - odbyły się w Dusseldorfie. Białostocki Promotech zawsze bardzo intensywnie przygotowuje się do tego wydarzenia i przykłada do niego wielką wagę.
- Na początki targi w Essen były dla nas oknem na świat i możliwością przedstawienia się w tej branży, jako nowy gracz - mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu. - Teraz jesteśmy już znani i pracujemy nad naszym wizerunkiem, bo to połowa sukcesu. Trzeba pamiętać, że zdecydowana większość naszych klientów ocenia nas przez pryzmat jakości, ceny i właśnie naszej prezentacji na targach branżowych, a targi Schweissen & Schneiden są absolutnie najważniejsze.
Przygotowania do imprezy trwały blisko dwa lata, a ich stałym już elementem jest budowa na hali wiernej kopii stoiska, prezentowanego podczas targów.
- To bardzo przydatna metoda ostatecznego sprawdzenia, jak optymalnie wykorzystać przestrzeń i jak ustawić maszyny, tak by uzyskać maksimum ich ekspozycji – ocenia Bohdan Zaleski.
Podczas targów Promotech zaprezentował prawie całą swoją ofertę – od wózków do mechanizacji spawania i cięcia, poprzez ukosowarki, po duże maszyny CNC do cięcia i spawania. Wiertarki magnetyczne spółki prezentowane były przez jej niemieckiego klienta.
- Nasze stoisko było oblegane w każdym jego segmencie - opowiada wiceprezes Zaleski. - Największe wrażenie, z racji zaawansowania technicznego, robiła na klientach najnowsza wersja maszyny MCM, która ostatnio notowała duże sukcesy na niemieckim rynku producentów wież wiatrowych.
Jak ocenia zarząd spółki - ze względu na ilość i jakość nawiązanych nowych kontaktów- targi w Dusseldorfie były zdecydowanie najlepsze i najbardziej owocne w historii Promotechu. Były też kosztowne, ale ich wieloletnie efekty - w ocenie spółki - warte były tych ogromnych nakładów, zarówno finansowych, jak i organizacyjnych.
Według Bohdana Zaleskiego - perspektywy dla Promotechu oraz małej i dużej mechanizacji w branży spawalniczej są obecnie bardzo dobre.
- Wiele rozwiniętych gospodarek świata przeżywa teraz boom inwestycyjny, a wysoko kwalifikowanych spawaczy wręcz ubywa - ocenia. - Dlatego wszyscy muszą mechanizować wszystko, co można zmechanizować. Nawet Chińczycy mają dziś za mało fachowców w tej dziedzinie. Sprawy nie załatwia też robotyzacja, która sprawdza się tylko tam, gdzie jest ogromna powtarzalność operacji. Małe przenośne systemy do mechanizacji spawania czy ukosowania są więc coraz bardziej powszechne. Nieco wolniej, choć też bardzo dobrze, rozwija się sprzedaż dużych, stacjonarnych maszyn numerycznych do cięcia i spawania – i również w tej dziedzinie stajemy się dostawcą, znanym globalnie. Podsumowując - nasza przyszłość to coraz ambitniejsze i złożone technicznie urządzenia i maszyny dla branży metalowej, produkowane ściśle pod potrzeby rynku.
Podczas tegorocznych targów Schweissen & Schneiden ponad 1035 wystawców z 45 krajów świata prezentowało pełen asortyment produktów, procesów, usług i maszyn z zakresu spawalnictwa, cięcia i obróbki powierzchni. Targi odwiedziło około 50 000 zwiedzających z ponad 120 krajów świata, z czego większość stanowili goście spoza Niemiec.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym