PMK
Parker RIBs, producent łodzi hybrydowych, rozbudowuje swój zakład w Polsce. Nowa hala produkcyjna powstanie przy już istniejącym zakładzie w Ostródzie.
Parker RIBs to część firmy Parker Poland, która działa w Polsce już od lat 70.. To jeden z pierwszych zakładów na świecie specjalizujących się w budowie łodzi typu RIB (Rigid Inflatable Boats) dla sektorów komercyjnych i rekreacyjnych. To mała, ale bardzo ważna, część usług produkcyjnych świadczonych przez Parker Poland. Parker RIBs dostarczona na rynki rekreacyjny łodzie motorowe o długości od 6 do 8 metrów.
Produkcja RIB-ów rozpoczęła się w Polsce w 1999 roku, gdy Parker rozpoczął współpracę z małym zakładem produkującym łodzie – Model Art. Dzięki inwestycji Parkera firma rozbudowała swoją pierwszą halę produkcyjną, a teraz buduje drugą.
- Nie produkujemy masowo łodzi hybrydowych i rzadko kiedy naszymi klientami są klienci indywidualni. Ogółem rocznie powstaje u nas od 20 do 30 tych jednostek – powiedział Andre Scott z Parker UK.
Największym RIB-em, który wybudował zakład, jest Parker 1600 Interceptor. Dwie tego typu jednostki zamówił bułgarski SAR. 16-metrowe łodzie motorowe zostały specjalnie przystosowane do akcji poszukiwawczych i ratunkowych.
Najnowszy produkt Parkera to łódź 1200 Enforcer, dostępna w wersji otwartej i ze sterówką. Jednostka przeznaczona jest na rynki militarne i paramilitarne. Cechują ją długość 12 metrów i szerokość 3,9 metrów.
Jedną z ostatnich łodzi, którą przekazał Parker była 900 Baltic Safety Rescue Vessel - jednostka zakupiona przez firmę budującą duży terminal ropny i port na Bliskim Wschodzie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym