JK
Jednostka o długości 120 m, szerokości 32 m i wysokości bocznej 6,5 m wraz z pomieszczeniami socjalnymi dla 50 załogantów została zaprojektowana przez Poltramp Yard i jest budowana w całości przez świnoujską stocznię.
W kwietniu ubiegłego roku na zlecenie niemieckiej firmy Bohlen&Doyen GmbH, specjalizującej się w pracach offshorowych (między innymi układanie kabli) w obszarze Morza Północnego i Bałtyku, Stocznia Poltramp Yard z siedzibą w Świnoujściu rozpoczęła budowę specjalistycznego, pełnomorskiego pontonu offshore.
- Jednostka ma być gotowa i oddana armatorowi w drugim kwartale tego roku. Będzie to pierwsza, tak duża jednostka zaprojektowana, wybudowana i w pełni wyposażona w województwie zachodniopomorskim od czasu upadku Stoczni Szczecińskiej Nowa – poinformował nasz portal Dariusz Wąs, dyrektor operacyjny w Poltramp Yard.
Świnoujska stocznia nie tylko zaprojektowała jednostkę, ale również jest odpowiedzialna za budowę konstrukcji, wykonanie całości prac montażowych, prefabrykację, instalację urządzeń, wyposażenie modułów socjalnych oraz przeprowadzenie wszystkich prób. Wyjątkiem jest tylko kadłub, który ze względu na bardzo duże rozmiary został wykonany w Gdańsku i przyholowany w grudniu do Świnoujścia. Obecnie trwają prace wyposażeniowe przy nabrzeżu stoczni w Świnoujściu.
- Rok 2015 dla stoczni zakończył się wybudowaniem i przekazaniem dla armatorów z Norwegii dwóch katamaranów z przeznaczeniem do obsługi farm rybnych zaprojektowanych przez własne biuro projektowe i dwóch łodzi turystycznych, modułu mieszkalnego dla jednostki offshorowej, a w marcu zostanie przekazany kolejny w pełni wyposażony aluminiowy katamaran – podsumował Dariusz Wąs.
Stocznia wykonała również dziesięć specjalistycznych przebudów i remontów statków w Świnoujściu i Szczecinie oraz kilka remontów w stoczniach europejskich.
- Niezależnie od kontynuacji rozpoczętych kontraktów stocznia dodatkowo ma już podpisane umowy między innymi na wykonanie serii jednostek do obsługi portów dla armatora norweskiego, jednostek turystyczno-rekreacyjnych i na przebudowy masowców oraz na budowę (w trakcie realizacji) modułów mieszkalnych na offshore - dodał Dariusz Wąs.
Poltramp Yard współpracuje przede wszystkim z armatorami niemieckimi i norweskimi, zlecenia z tego kierunku to około 97% przychodów spółki. W ramach struktury firmy funkcjonuje biuro projektowe oraz pracują specjalistyczne grupy kadłubowe, rurarskie, maszynowe, elektryczne i hydrauliki siłowej.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO