pc/gdynia.pl
Działająca w Gdyni chińska korporacja China International Marine Containers została nagrodzona podczas Międzynarodowych Targów Transport-Spedycja-Logistka w Warszawie. Firma zaprezentowała tam specjalną naczepę kurtynową, która została zmontowana w jej oddziale na Pomorzu.
Naczepa została wykonana w 98 % przy użyciu urządzeń automatycznych. W gdyńskim zakładzie CIMC zostały w niej zamontowane osie, układy pneumatyczne oraz elektryka. Podczas targów w Warszawie eksperci docenili produkt, zwracając uwagę na jego innowacyjność.
– Wyróżnienie zostało przyznane za całokształt konstrukcji, ale przede wszystkim za rozwiązanie zastosowane w ramie pojazdu. Ponieważ ramy importowane są w całości z naszych zakładów w prowincji Schenzen w Chinach, z uwagi na długość pojazdu wynoszącą 13,6 metra, nie mieszczą się one do standardowych kontenerów czterdziestostopowych. Tym samym zdecydowaliśmy się na podzielenie ramy tuż za osiami, a więc w miejscu nieprzenoszącym obciążeń, a jednocześnie umożliwiającym bardzo łatwą, szybką naprawę pojazdu w przypadku uszkodzenia tyłu – wyjaśnia Michał Rzoska z firmy CIMC.
Warszawskie targi stanowią jedno z najważniejszych spotkań przedstawicieli branży transportu, spedycji i logistyki.
– Organizator postanowił docenić część wystawców przyznanymi przez siebie nagrodami w szeregu kategorii. Wyboru firm wyróżnionych dokonała komisja powołana przez organizatora. Wyróżnienia przyznano m.in. za najładniejsze stoisko, premierę roku czy właśnie pojazd innowacyjny. Laureatem w tej ostatniej dziedzinie została nasza naczepa kurtynowa CIMC Vehicles CS-U – mówi Rzoska.
CIMC to jeden z największych producentów naczep, obecny na rynkach ponad 100 państw. Korporacja zatrudnia w swoich filiach 60 tysięcy osób. W 2015 roku firma otworzyła swój zakład montowania naczep w Gdyni, w którym zatrudnienie znalazło około 30 osób.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów