ew
W ubiegły piątek w Damen Shipyards Galati w Rumunii, odbyła się ceremonia położenia stępki pod drugi statek Damen SOV (Service Operations Vessel) 9020 WaveMaster dla Bibby Marine Services. To siostrzana jednostka do Bibby Wavemaster 1. Nowy statek ma zostać dostarczony w sierpniu 2019 r. i będzie pełnił funkcję walk-to-work, czyli zapewni zakwaterowanie i transfer dla techników i inżynierów pracujących głównie na morskich farmach wiatrowych.
Nowa klasa SOV 9020 została opracowana przez Damen w porozumieniu z branżą odnawialnych źródeł energii morskiej. Projekt jest całkowicie nową koncepcją, obejmującą system dynamicznego pozycjonowania, innowacyjną konstrukcję kadłuba, rewolucyjny układ wewnętrzny i szeroki zakres dodatkowych innowacji zaprojektowanych w celu zwiększenia wydajności i obniżenia kosztów.
Drugi statek różni się od Bibby Wavemaster 1 tylko kilkoma aspektami. Na życzenie czarterującego wprowadzono drobne zmiany do układu magazynowego i podwojono wielkość siłowni. Drugi "Wavemaster" będzie też wyposażony w nieco skonfigurowany pomost dla transferu personelu i inny żuraw pokładowy, tym razem dostarczony przez SMST z Holandii.
Jak powiedział Stephen Bolton, dyrektor zarządzający Bibby Marine Services: "Pomost komunikacyjny (gangway) na pierwszym statku działa i ma się dobrze, ale technologia poszła do przodu a my musimy za nią nadążyć. W nowym, zintegrowanym systemie pomostu dla transferu personelu nie jest potrzebna niezależna oddzielna wieża na windę. Jednak niewielka ilość zmian, które wprowadziliśmy, świadczy o tym, jak dobry był pierwszy projekt. Z Damen Shipyards pracuje nam się bardzo dobrze. Naszym celem jest zdobycie 25% rynku usług związanych z odnawialnymi źródłami energii. Mamy nadzieję, że w przyszłości wrócimy do Damen po więcej modeli 9020 RSV".
Bibby WaveMaster 1 zwodowano w marcu ubiegłego roku. Statek znacznie poprawił komfort i bezpieczeństwo podczas pracy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym