PMK
Pocięto blachy pod nowy hybrydowy statek dla armatora United European Car Carriers’ (UECC). Ceremonia odbyła się 8 stycznia w japońskiej stoczni Jiangnan Shipyard w Szanghaju.
- Nie mam wątpliwości, że ten dzień (8 stycznia) będzie postrzegany jako ważny kamień milowy w historii naszego firmy - powiedział w czasie ceremonii Glenn Edvardsen, prezes UECC.
- Dlatego czuję się szczególnie uprzywilejowany, aby… być świadkiem historycznej inauguracji prac nad naszym pierwszym z trzech samochodowców z napędem hybrydowym zasilanym LNG oraz akumulatorami hybrydowymi - dodał.
- Ten pierwszy na świecie dwupaliwowy oraz zasilany bateryjnie samochodowiec może spełnić szereg wymagań, jednocześnie osiągając wyjątkowo niskie emisje - wyjaśnił Huang Wenfei, prezes stoczni Jiangnan.
UECC, należąca wspólnie do Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) i Wallenius Lines, zamówiła w 2019 roku trzy samochodowce nowej generacji od China Ship Building Trading i Jiangnan Shipyard Group.
Nowe jednostki o długości 169 metrów mają być dostarczane od lipca 2021 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym