PMK
Pocięto blachy pod nowy hybrydowy statek dla armatora United European Car Carriers’ (UECC). Ceremonia odbyła się 8 stycznia w japońskiej stoczni Jiangnan Shipyard w Szanghaju.
- Nie mam wątpliwości, że ten dzień (8 stycznia) będzie postrzegany jako ważny kamień milowy w historii naszego firmy - powiedział w czasie ceremonii Glenn Edvardsen, prezes UECC.
- Dlatego czuję się szczególnie uprzywilejowany, aby… być świadkiem historycznej inauguracji prac nad naszym pierwszym z trzech samochodowców z napędem hybrydowym zasilanym LNG oraz akumulatorami hybrydowymi - dodał.
- Ten pierwszy na świecie dwupaliwowy oraz zasilany bateryjnie samochodowiec może spełnić szereg wymagań, jednocześnie osiągając wyjątkowo niskie emisje - wyjaśnił Huang Wenfei, prezes stoczni Jiangnan.
UECC, należąca wspólnie do Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) i Wallenius Lines, zamówiła w 2019 roku trzy samochodowce nowej generacji od China Ship Building Trading i Jiangnan Shipyard Group.
Nowe jednostki o długości 169 metrów mają być dostarczane od lipca 2021 roku.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"