PMK
Klasa energetyczna A+ to najwyższy wskaźnik efektywności energetycznej statku. Taką etykietę po raz pierwszy w Polsce otrzymała jednostka Bow Fagus, która przeszła modernizację w stoczni Remontowa SA w Gdańsku.
Chemikaliowiec, należący do norweskiego armatora Odfjell, wcześniej odznaczał się zaledwie klasą energetyczną D+. To trzecia jednostka tego przewoźnika, która została dostosowana do klasy A+.
Dzięki modernizacjom w polskiej stoczni Bow Fagus obniżył spalanie paliwa i emisję zanieczyszczeń aż o 20 proc. To oznacza, że statek ma obecnie efektywność podobną do obecnie budowanych ekojednostek. Oprócz modernizacji energetycznej Bow Fagus przeszedł także prace remontowe i konserwacyjne, w tym: przegląd silników, kotłów, prądnicy, armatury wymianę orurowania, malowanie kadłuba.
Bow Fagus został zbudowany w 1995 roku w stoczni Floro. Jednostka ma 183 metry długości, 32 metry szerokości, a jego zanurzenie wnosi 10,7 metra. Statek może się także pochwalić nośnością 37,4 tys. ton.
To nie był pierwszy kontrakt Remontowej na modernizację energetyczną statku. Podobne remonty przechodziły tam promy armatorów Stena Line czy Finnlines.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich