PMK
Klasa energetyczna A+ to najwyższy wskaźnik efektywności energetycznej statku. Taką etykietę po raz pierwszy w Polsce otrzymała jednostka Bow Fagus, która przeszła modernizację w stoczni Remontowa SA w Gdańsku.
Chemikaliowiec, należący do norweskiego armatora Odfjell, wcześniej odznaczał się zaledwie klasą energetyczną D+. To trzecia jednostka tego przewoźnika, która została dostosowana do klasy A+.
Dzięki modernizacjom w polskiej stoczni Bow Fagus obniżył spalanie paliwa i emisję zanieczyszczeń aż o 20 proc. To oznacza, że statek ma obecnie efektywność podobną do obecnie budowanych ekojednostek. Oprócz modernizacji energetycznej Bow Fagus przeszedł także prace remontowe i konserwacyjne, w tym: przegląd silników, kotłów, prądnicy, armatury wymianę orurowania, malowanie kadłuba.
Bow Fagus został zbudowany w 1995 roku w stoczni Floro. Jednostka ma 183 metry długości, 32 metry szerokości, a jego zanurzenie wnosi 10,7 metra. Statek może się także pochwalić nośnością 37,4 tys. ton.
To nie był pierwszy kontrakt Remontowej na modernizację energetyczną statku. Podobne remonty przechodziły tam promy armatorów Stena Line czy Finnlines.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej