PMK
Pierwsza ropa pompowana z gigantycznego pola Johan Sverdrup na Morzu Północnym dotarła do Mongstad w Norwegii, gdzie zostanie przygotowana do wysyłki na rynki na całym świecie.
Oczekuje się, że pierwszy ładunek o wartości około miliona baryłek wyruszy w tym tygodniu do klientów w Azji. Według Equinor ładunek ma wartość rynkową około 60 milionów dolarów.
Oczekuje się, że przyszłe ładunki będą zawierać od 600 000 do 2 milionów baryłek.
- To wielki dzień dla Equinor i spółki Johan Sverdrup, w skład której wchodzą Lundin Norway, Petoro, Aker BP i Total - powiedziała Irene Rummelhoff, wiceprezes ds. marketingu i handlu w Equinor. - Ten dzień to także początek nowej fazy, kiedy przygotowujemy się do wprowadzenia ropy z Johan Sverdrup na rynek międzynarodowy – dodała.
Przy przewidywanych wydobywalnych zasobach od 2,1 do 3,1 miliarda baryłek ekwiwalentu ropy, zagospodarowanie złoża Johan Sverdrup jest jednym z pięciu największych pól naftowych na norweskim szelfie kontynentalnym i jednym z najważniejszych projektów przemysłowych realizowanych w Norwegii.
Equinor, operator pola Johan Sverdrup, rozpoczął produkcję z pierwszego etapu tej jesieni, przy dziennej zdolności produkcyjnej wynoszącej 440 000 baryłek dziennie. Faza 1 obejmuje centrum terenowe składające się z czterech pojedynczych jednostek, w tym platformy mieszkalnej, platformy technologicznej, platformy wiertniczej i platformy pionowej, wszystkie połączone mostami.
Rozpoczęcie fazy 2 szacowane jest na IV kwartał 2022 roku i pomoże osiągnąć produkcję w wysokości 660 000 baryłek dziennie w szczytowym okresie.
Pole wydobywcze Johan Sverdrup położone jest na Morzu Północnym, w odległości około 140 kilometrów na zachód od Stavanger. W pierwszym etapie pole ma być eksploatowane przy użyciu czterech platform, ale w planach jest też zbudowanie piątej platformy. Według wstępnych szacunków możliwości produkcyjne pola wynoszą około 550-650 tys. baryłek dziennie, co odpowiada 40% łącznego wydobycia ropy na Norweskim Szelfie Kontynentalnym.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza