PMK
Powstanie ogromnego nowego norweskiego pola naftowego może zapewnić wydobyciu na Morzu Północnym jeden z największych wzrostów od lat. Nie będzie on jednak trwał długo.
Johan Sverdrup, jedno z pięciu największych morskich pól naftowych odkrytych w Norwegii, otrzymało zielone światło na rozpoczęcie produkcji, a operator Equinor ASA ma rozpocząć ładowanie ropy na tankowce już w przyszłym miesiącu. Pole to zapewni największy wzrost produkcji ropy w Norwegii od lat 80. Mimo to Morze Północne nadal będzie musiało zmagać się ze spadkami podaży z bardziej dojrzałych pól, które działały od lat siedemdziesiątych.
Problem dla producentów z Morza Północnego polega na tym, że nie ma żadnego innego projektu w fazie zbliżonej do skali Johan Sverdrup. Kolejnym największym polem, gdzie wydobycie ma rozpocząć się do końca 2020 roku, jest Martin Linge.
- Po otwarciu Johan Sverdrup zauważymy wzrost produkcji w najbliższym czasie - powiedziała Sonya Boodoo, analityk w Rystad Energy. - Bez tego złoża produkcja byłaby w stagnacji.
Norwegia i Wielka Brytania są zdecydowanie największymi producentami na Morzu Północnym. Podczas gdy Johan Sverdrup przyspieszy wzrost produkcji w Norwegii, podaż w Wielkiej Brytanii spadnie do następnej dekady, z powodu mniejszej produkcji na dojrzałych polach, w tym Buzzard, Golden Eagle i Elgin.
Kolejnym największym polem niedługo otwartym w Wielkiej Brytanii będzie Bentley, które ma osiągnąć produkcję około 60 000 baryłek dziennie. To ułamek wielkości Sverdrup, który dostarczy 440 000 baryłek dziennie w pierwszej fazie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii