PMK
General Electric podpisała kontrakt na dostarczenie swoich 260-metrowych turbin Haliade-X dla morskiej farmy wiatrowej powstającej u wybrzeży Anglii. Projekt farmy jest autorstwa SSE Plc i Equinor ASA.
Pokazuje to, że inwestycja w coraz większe turbiny obniża koszty energii odnawialnej, czyniąc ją bardziej konkurencyjną w stosunku do paliw kopalnych.
- Obniża to wiele kosztów projektu - powiedział John Lavelle, dyrektor generalny morskiej energetyki wiatrowej w GE Renewable Energy. - Przy budowie farmy takich rozmiarów potrzebujesz mniej fundamentów, mniej platform, mniej kabli – dodał.
Farma wiatrowa Dogger Bank zdobyła w zeszłym miesiącu kontrakt na sprzedaż energii dla rządu Wielkiej Brytanii, która będzie wspierać projekt zdolny do wytworzenia 3,6 gigawata energii elektrycznej.
Jednostki będą sprzedawać energię za zaledwie 39,65 funta (49 USD) za megawatogodzinę, 31% poniżej poziomu z podobnej aukcji sprzed dwóch lat. Turbiny wiatrowe rozpoczną pracę między 2023 a 2025 rokiem.
Według Toma Harriesa, analityka z BloombergNEF, sukces GE wywiera presję na innych producentów turbin, aby zwiększyć wydatki na rozwój większych modeli. Może to przynieść nową falę konkurencji cenowej w branży.
SSE, firma z siedzibą w Perth w Szkocji, prowadzi fazę rozwoju i budowy Dogger Bank. Norweska firma energetyczna Equinor będzie obsługiwać obiekt po jego zakończeniu.
Firmy nie ujawniły, ile turbin wiatrowych GE sprzedała na potrzeby projektu. Biorąc pod uwagę skalę projektu, ich liczba może sięgnąć nawet 300. Umowa stanowi dobrą wiadomość dla GE, która zawarła umowę z Orsted A / S na dostawę turbin do projektów duńskiej firmy wiatrowej u wybrzeży Maryland i New Jersey na początku tego roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym