W ubiegłym tygodniu, w czwartek, w hiszpańskiej stoczni LaNaval odbyło się wodowanie supernowoczesnej jednostki dla holenderskiego przewoźnika – firmy Royal TESO. Zapowiadana jest ona jako jedna z najbardziej ekologicznych na świecie.
Nowy statek, który powstaje dla Royal TESO (pełna nazwa: Koninklijke N.V. Texels Eigen Stoomboot Onderneming), ma 135 metrów długości i 27 metrów szerokości. Będzie mógł zabrać na pokład 1750 pasażerów oraz 350 pojazdów. Jego budowa ma się zakończyć na początku 2016 r., a do regularnej eksploatacji ma wejść już wiosną przyszłego roku.
Nowy prom holenderskiego przewoźnika będzie dwukierunkowy i ma być jedną z najbardziej przyjaznych środowisku jednostek tego typu na świecie. Do jej zasilania wykorzystywane będzie m.in. paliwo CNG (gaz ziemny w postaci sprężonej). Jak wyjaśniają przedstawiciele towarzystwa Lloyd\'s Register, które zajmie się klasyfikacją statku Texelstroom, będzie on w sumie czerpał z kilku różnych źródeł energii, dzięki czemu ma się wyróżniać pod względem efektywności.
Prom będzie posiadał dwie niezależnie maszynownie. Każda z nich będzie w stanie zapewnić tyle mocy, ile potrzeba do normalnego funkcjonowania nawet w ekstremalnych warunkach. W jednej znajdą się silniki diesla firmy ABC (2 x 2,000 kW), a w drugiej silniki typu Dual Fuel produkowane przez tę samą firmę (także 2 x 2,000 kW). Zgodnie z założeniami, prom będzie napędzany głównie paliwem CNG. Na statku znajdą się również baterie elektryczne oraz kolektory słoneczne.
Nowy prom będzie pływał dla holenderskiego armatora pomiędzy Den Helder w północnej części Holandii a wyspą Texel.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej