ew
W Gdańsku rozpoczynają się prace nad nowym promem dla BC Ferries. Kanadyjski przewoźnik długo nosił się z zamówieniem czwartej jednostki klasy Salish, ale w listopadzie było już wiadomo, że wybór padł na polską stocznię. Teraz oficjalne rozpoczyna się budowa statku.
Nowa jednostka przeznaczona do obsługi tras w ramach siatki połączeń BC Ferries będzie zasilana paliwem LNG. Dwukierunkowy statek będzie miał 107 metrów długości, a na jego pokładzie pomieści się 600 pasażerów oraz 138 pojazdów osobowych. Gotowy statek zostanie wyposażony w rozwiązania, które są kluczowe dla kanadyjskiego przewoźnika, dążącego do tego, by jego flota była ekologiczna i wpisywała się w filozofię zrównoważonego rozwoju.
„Nasza strategia Clean Futures Plan to równocześnie nasza ścieżka, by zamienić jednostki zasilane paliwem diesla opcjami, które wiążą się z czystą energią” - powiedział Jamie Marshall z BC Ferries. „W naszych działaniach skierowanych w stronę zrównoważonej przyszłości adaptacja LNG jest jedną z dróg pozwalających na redukcję wpływu naszej działalności na środowisko”.
W chwili dostawy nowego promu, BC Ferries zamierza wycofać z trasy wysłużoną jednostkę Mayne Queen, która obsługuje połączenie Swartz Bay–Southern Gulf Islands.
Zamówiony właśnie przez BC Ferries prom będzie już czwartą jednostką klasy Salish, która znajdzie się we flocie kanadyjskiego operatora. Będzie też szóstym promem tego przewoźnika, zasilanym ekologicznym gazem. Całkowity budżet związany z dostarczeniem nowej jednostki ma się dla BC Ferries zamknąć w sumie 92,3 miliona dolarów. Statek ma być gotowy w 2022 r.
Nie jest to pierwsza współpraca gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding z kanadyjskim przewoźnikiem. W zakładach, w których odbyło się właśnie palenie blach pod budowę jednostki, zbudowane zostały też trzy wcześniejsza promy serii Salish.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej