PMK
Gubernator Nowego Jorku Andrew M. Cuomo ogłosił, że Urząd Badań i Rozwoju Energetyki stanu Nowy Jork (NYSERDA) sfinalizował umowy z Equinor Wind US LLC w sprawie farmy wiatrowej Empire Wind o mocy 816 MW i Sunrise Wind LLC w sprawie farmy wiatrowej Sunrise Wind o mocy 880 MW.
To największym zamówienie na morską energię wiatrową w historii USA, a Cuomo chce osiągnąć 9 000 MW energii wiatrowej na morzu do 2035 roku.
Equinor's Empire Wind jest planowany na obszarze 80 000 akrów, na wodach federalnych, 20 mil na południe od Long Island. Oczekuje się, że projekt o mocy 816 MW zostanie opracowany przy użyciu 60–80 turbin wiatrowych o mocy zainstalowanej ponad 10 MW każda. Łączna wartość inwestycji wyniesie około 3 miliardy USD, a projekt będzie w stanie zasilić ponad 500 000 domów w Nowym Jorku. Jego uruchomienie planowane jest na koniec 2024 roku.
Sunrise Wind jest częścią klastra farm wiatrowych obejmującego South Fork, Sunrise Wind i Revolution Wind o łącznej mocy ok. 1,7 GW. Sunrise Wind ma rozpocząć działalność w 2024 r.
Średni koszt projektów Empire Wind i Sunrise Wind wynosi 83,36 USD za megawatogodzinę, a średni wpływ na rachunek dla klientów indywidualnych wyniesie mniej niż dolara miesięcznie na klienta - około 0,73 USD.
Ponadto projekty zapewnią około 700 milionów USD korzyści związanych z uniknięciem wpływu na zdrowie w postaci uniknięcia hospitalizacji i przedwczesnej śmierci związanej z astmą oraz chorobami układu oddechowego i sercowo-naczyniowego.
Aby przyspieszyć długoterminową inwestycję w infrastrukturę portową w stanie Nowy Jork, na początku tego miesiąca NYSERDA, Empire State Development i Departament Transportu Stanu Nowy Jork wydały wniosek o kwalifikacje w poszukiwaniu chętnych do inwestowania w porty w Nowym Jorku w celu wsparcia morskiej branży wiatrowej. Oczekuje się, że porty stanowe uwolnią miliardy w długoterminowym lokalnym potencjale rozwoju gospodarczego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii