ew
Dziś w nocy, do Gdyni dotarł holownik, który zasili flotę Fairplay Towage Polska. Jednostka Fairplay-34, bo o niej mowa została zbudowana w Hiszpanii, w roku 2010. W tym momencie pływa jeszcze pod banderą Antigui i Barabudy, ale armator zapewnia, że planuje przeflagować holownik na biało-czerwone barwy.
Fairplay-34 to najsilniejsza tego typu jednostka na Bałtyku. W charakterystyce holownika udostępnionej na stronie Fairplay Towage Polska, czytamy, że uciąg na palu wynosi aż 103 tony. Prędkość, którą osiąga Fairplay-34 to 12 węzłów, jest zasilany dwoma silnikami Caterpillar MAK 9M 25C o mocy po 2970 KW każdy.
Jak powiedział nam Michał Ciszewski, kierownik biura Fairplay Towage Polska: "Fairplay-34 zasili naszą flotę holowników portowych, jesteśmy tym bardziej dumni, że w tej chwili to najsilniejszy holownik na Bałtyku. Decyzja o ściągnięciu go do Polski była uwarunkowana wieloma względami: rozbudowa terminalu LNG w Świnoujściu czy pogłębienie toru wodnego Szczecin - Świnoujście. Jutro zaczynamy proces przeflagowania jednostki, mamy nadzieję że w ciągu najbliższych dwóch, trzech miesięcy, dumnie będzie powiewać na nim biało-czerwona flaga. Kilka kolejnych miesięcy holownik pozostanie w Gdyni, później przetransportujemy go do Świnoujścia".
Podstawowe dane jednostki:
długość całkowita: 37,00 m
szerokość konstrukcyjna: 14,00 m
zanurzenie (min/max): 5,20 m/6,70 m
tonaż pojemnościowy brutto (GT): 785
uciąg na palu: 103 t
prędkość: 12 węzłów
stocznia: Astilleros Armon, Hiszpania
rok budowy - 2010
silniki głównego napędu: 2 × Caterpillar MAK 9M 25C o mocy po 2970 KW
Szczegółowe dane dotyczące Fairplay-34 dostępne są TUTAJ
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii