ew
HES Gdynia Bulk Terminal (dawny MTMG) kontynuuje inwestycje w celu udoskonalenia potencjału przeładunkowego. Dnia 13 listopada br, na pokładzie specjalistycznego statku typu heavy load carrier ‘Aura’, do gdyńskiego terminalu przybył nowy, wielozadaniowy dźwig.
Producentem mobilnego żurawia Gottwald (model 6) jest fiński koncern Konecranes, jeden ze światowych liderów w zakresie produkcji dźwigów. Rozładunek żurawia rozpoczął się w czwartek, 14 sierpnia br. o godzinie 9:00 przy Nabrzeżu Szwedzkim.
Gottwald wyposażony jest w 2 chwytaki, jeden o pojemności 28 m3 dedykowany do obsługi węgla oraz drugi o pojemności 34,2 m3 przeznaczony do obsługi ładunków agro. Maksymalny udźwig to 124 tony. Wydajność robocza urządzenia wynosi ok. 1000 t / h, a możliwość piętrzenia ładunku to ok. 20 m. Waga samego żurawia wynosi 485 ton.
Zakup chwytaków o większej pojemności ma na celu zmniejszenie liczby pojedynczych operacji przeładunkowych, co w praktyce znacznie ogranicza emisję pyłów przy obsłudze tej samej masy ładunkowej. Wpisuje się to w strategię spółki zakładającą dbałość o ochronę środowiska i szeroko zakrojone działania mające na celu maksymalne ograniczenie uciążliwości działania firmy na otoczenie.
Gottwald przejdzie teraz przez niezbędne odbiory techniczne, ale jeszcze w tym roku zostanie oddany do użytku.
W ramach wspomnianej strategii, HES Gdynia w ostatnich latach zakupił także urządzenia i sprzęt, które, oprócz zwiększenia efektywności działania, również w pozytywny sposób wpływają na ograniczanie emisji pyłu.
HES Gdynia (czyli dawny MTMG – Morski Terminal Masowy Gdynia) pełni w Porcie Gdynia rolę terminalu uniwersalnego, świadcząc przez 24h na dobę usługi przeładunkowe, składowania i sortowania suchych ładunków masowych, takich jak: węgiel, koks, ruda, zboża oraz pasze, biomasa, cukier, minerały kruszywa, nawozy, jak również przeładunku płynnych ładunków masowych (w tym chemikaliów klas 3, 6, 8 i 9 wg kodu IMDG) oraz ropy i przetworów naftowych. HES Gdynia Bulk Terminal Sp. z o.o. usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i posiada doskonałe połączenie z systemem komunikacji drogowej, jak i kolejowej.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru