PMK
Niemcy stały się najnowszym członkiem traktatu Międzynarodowej Organizacji Morskiej w sprawie bezpiecznego i ekologicznego złomowania statków. Traktat jest nazywany inaczej Konwencją Hong Kong.
Niemcy stały się tym samym trzynastym państwem członkowskim, które podpisało, ratyfikowało lub przystąpiło do konwencji, która jeszcze nie weszła w życie.
Przyjęta w 2009 roku Konwencja z Hongkongu obejmuje projektowanie, budowę, eksploatację i konserwację statków oraz ich przygotowanie do recyklingu statków w celu ułatwienia bezpiecznego i przyjaznego dla środowiska złomowania jednostek wycofanych z eksploatacji.
Zgodnie z traktatem statki wysyłane do recyklingu są zobowiązane do posiadania wypisu materiałów niebezpiecznych, specyficznych dla każdej jednostki. Stocznie złomujące są zobowiązane do dostarczenia „Planu recyklingu statku”, określającego sposób, w jaki każdy statek zostanie poddany recyklingowi.
Niemiecki dyrektor generalny dróg wodnych i żeglugi w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, Reinhard Klingen, spotkał się w tym tygodniu z sekretarzem generalnym IMO, Kitackiem Limem, w celu oficjalnego ratyfikowania traktatu.
Konwencja z Hongkongu wejdzie w życie dopiero po 24 miesiącach od momentu jej ratyfikacji przez 15 państw reprezentujących nie mniej niż 40% tonażu światowej floty i łączną maksymalną roczną wielkość recyklingu statków nie mniejszą niż 3 procent ich łącznego tonażu.
Trzynaście państw, które obecnie ratyfikowały konwencję z Hongkongu stanowi 29,42% światowego tonażu statków handlowych. Mimo że konwencja z Hongkongu nie weszła jeszcze w życie, już teraz stanowi siłę napędową dla stoczni złomowych w celu modernizacji swoich obiektów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii