jk
Lloyd's Register (LR) będzie nadzorował budowę projektu Quadriga z inicjatywy Sailing Cargo z Hamburga, która ma na celu zbudowanie największego na świecie towarowego statku żaglowego.
170-metrowa jednostka będzie zdolna pomieścić od 1 700 do 2 000 samochodów. Będzie wyposażony w cztery maszty DynaRig. Żaglowiec o napędzie hybrydowym (żagle, silniki wysokoprężne oraz systemem akumulatorowy) będzie zdolny do żeglugi z prędkością 10-12 węzłów.
Lloyd's Register zwraca uwagę, że napęd wspomagany wiatrem oferuje realistyczną opcję wprowadzania energii odnawialnej do żeglugi. Badania Low Carbon Carbon 2050 przeprowadzone przez LR wykazały, że statki z niską emisją węgla będą musiały wejść do eksploatacji do roku 2030. Co zdaniem towarzystwa, wymaga znaczących zmian w przemyśle. Projekt Quadriga stanowi jeden z potencjalnych alternatywnych rozwiązań.
LR has joined a project to build the world’s biggest sailing cargo ship https://t.co/tafsgNQUOc pic.twitter.com/FPmo9GoodC
— LR Marine (@LR_Marine) 16 sierpnia 2017
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth