PMK
Na pochylni Wulkan w Szczecińskim Parku Przemysłowym kończą się powoli prace nad kadłubem mniejszego promu na zamówienie duńskiej stoczni Søby Værft A/S. Stępkę budowę jednostki położone we wrześniu zeszłego roku, a wykonawcą jej jest szczecińska firma Spawrem.
Prom będzie miał długość 60 metrów i szerokość około 13 metrów. Jest to jednostka eksperymentalna, budowana w ramach projektu E-ferry. Budowa jest współfinansowana przez Komisję Europejską w ramach porgramu Horizon 2020. Jej celem jest powstanie w pełni elektrycznego, przyjaznego środowisku promu. Unia do projektów spełniających ten cel dokłada 15 mln euro.
Prom po ukończeniu budowy w Danii trafi na na połączenia w duńskiej części Bałtyku: Søby-Fynshav i Søby-Faaborg. Była Stocznię Szczecińską jednostka ipuści prawdopodobnie wyposażona w dużym stopniu i pomalowana. Operatorem promu zostanie firma Ærøfærgerne A/S należąca do miasta Ærø.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza