PMK
Japońska stocznia Mitsubishi Heavy Industries przeszło restrukturyzację i podzieliło się na dwie osobne spółki.
Pierwsza ze spółek - Mitsubishi Shipbuilding Co. będzie prowadziła głównie budowy statków wymagających szerokiego wyposażenia. Firma skupi się na budowie i naprawie promów, drobnicowców, wycieczkowców, jednostek ro-ro, specjalistycznych jednostek, okrętów patrolowych i wielu innych.
Mitsubishi Heavy Industries Marine będzie z kolei zajmować się budową dużych jednostek i konstrukcji morskich. Siedzibą spółki będzie japońskie Nagasaki w miejscu wcześniejszego zakładu Nagasaki Shipyard & Machinery Works.
Obydwie firmy rozpoczęły działalność 1 marca 2018 roku. Mimo osobnych zarządów spółki mają ściśle ze sobą współpracować.
Powodem kryzysu na rynku stoczniowym jest spadek cen ropy, który otrzymuj się już od ponad roku. Spowodowało to odwołanie i opóźnienie wielu kontraktów z branży offshore. Dodatkowo nadpodaż jednostek na rynku masowym i kontenerowym spowodowała brak nowych zamówień. Stocznie odniosły duże straty.
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC