PMK
Fuzja Orient Overseas (International) Limited i COSCO Shipping Holdings to olbrzymia szansa dla obu firm, by zostać liderem na rynku kontenerowym – powiedział C C Tung, odchodzący prezes OOIL.
Cosco oficjalnie przejęło Orient Overseas 13 lipca tego roku. Wskutek tego powstał operator z flotą ponad 400 jednostek o łącznej ładowności przekraczającej 2,9 mln TEU. Transakcja jest zgodna z wyraźnym trendem konsolidacyjnym w branży żeglugi kontenerowej. Ten sektor od 2016 roku boryka się z trudnymi warunkami rynkowymi, które dodatkowo pogarszają ostatnie gwałtowne wzrosty cen paliwa i bardzo powolne ożywienie stawek frachtowych.
Globalne napięcia geopolityczne między światowymi mocarstwami, takimi jak Stany Zjednoczone i Chiny, również nie pomagają członkom tego sektora.
- Wraz z większą skalą i większymi zasobami finansowymi, będziemy w stanie połączyć uzupełniające się mocne strony naszych dwóch firm transportowych i działalności terminalowej COSCO, a tym samym stworzyć lidera branży, zapewniając najszerszą sieć i najlepszą obsługę naszych klientów - powiedział Tung.
Jak wyjaśniono, obie firmy planują osiągnąć ten cel, zachowując oddzielny wykaz, branding, zarządzanie i personel.
- Jako słynne międzynarodowe centrum finansowe, handlowe i wysyłkowe, Hongkong zapewnia doskonałe środowisko handlowe dla globalnej ekspansji. Jestem w pełni przekonany, że Hongkong dokona dalszych osiągnięć, stając się międzynarodowym centrum żeglugowym i tworząc nowe możliwości dla przedsiębiorstw w branży żeglugowej - skomentował obecny prezes OOIL, kapitan Xu Lirong.
Alianse i fuzje to sposób linii żeglugowych na przywrócenie równowagi między popytem i podazą oraz zwiększenie rentowności działalności. Miało to być następstwem efektów uzyskanych z ekonomii skali. Ostatnim przykładem konsolidacji jest fuzja armatorów Hapag-Lloyd i UASC.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024