gm24
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej informuje, że statki przychodzące na remonty do polskich stoczni podlegają takiej samej procedurze jest statki towarowe. Agent awizuje statek na wejście do portu, znany jest stan załogi, wiadomo w jakich portach jej członkowie byli wcześniej i kiedy. Po zacumowaniu na burtę wchodzą funkcjonariusze Straży Granicznej i Straży Pożarnej w celu sprawdzenia stanu zdrowia załogi min. wykonania pomiaru temperatury. Wszelkie dalsze procedury np. zakaz zejścia że statku w porcie dla załogi, czy pomiar temperatury w kolejnych dniach pobytu w stoczni to decyzje na poziomie SG i GIS.
Dyrektorzy Urzędów Morskich są członkami sztabów kryzysowych Wojewodów oraz w kontakcie z Komendantem Morskiego Oddziału Straży Granicznej. Wszelkie działania w zakresie Covid-19 muszą być uzgodnione z SG i GIS. Na chwilę obecną promy przewożą pojazdy ciężarowe i funkcjonuje obsługa statków towarowych w portach. Nie zostały również ograniczone wejścia jednostek na remonty do stoczni.
W przypadku konieczności podjęcia dalej idących środków prewencyjnych decyzje te znajdą odzwierciedlenie w przepisach krajowych, analogicznie jak to miało miejsce w przypadku ograniczenia granicznego ruchu osobowego.
W celu zapewnienia właściwego przepływu informacji zalecany jest bezpośredni, bieżący kontakt z właściwymi terytorialnie służbami dyżurnymi kapitanatów portów, oficerem dyżurnym Straży Granicznej lub Granicznym Inspektorem Sanitarnym. W dniu dzisiejszym dyspozytorzy stoczni otrzymali bezpośrednio od służby dyżurnych kapitanatów portów wytyczne w tym zakresie.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO