mb
Polska Żegluga Morska odebrała z chińskiej stoczni masowiec "Sopot" . To ostatni masowiec z serii zbudowanych dla największego polskiego armatora przez chińską stocznię Yangfan.
"Sopot" to klasyczny udźwigowiony masowiec o nośności 39 tys. ton - poinformowały w poniedziałek służby prasowe PŻM. Jednostka ma 180 metrów długości, 30 metrów szerokości i zanurzenie 10,50 metra.
Jednostka jest ostatnią z serii zbudowanych przez chińską stocznię Yangfan dla PŻM, zapoczątkowaną w 2016 r. przez "Armię Krajową".
W dziewiczym rejsie masowcem "Sopot" dowodzi kapitan Krzysztof Wasik. Obecnie służby armatora szukają dla jednostki zatrudnienia.
"Sopot" jest 62. statkiem PŻM i siódmym odebranym ze stoczni w ostatnich dwóch latach.
W 2018 r. flota tego armatora wzbogaciła się o dwa masowce "Drawno" i "Solidarność" oraz trzy jeziorowce "Gardno", "Jamno" i "Narie". W tym roku do eksploatacji PŻM weszły "Karlino" i "Sopot". Jak podkreślają służby prasowe armatora, od wprowadzenia zarządu komisarycznego w PŻM na początku 2017 r. żaden statek nie został sprzedany.
Polska Żegluga Morska specjalizuje się w przewozach ładunków masowych. Jest cenionym armatorem w Polsce i na świecie.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza