mb
Polska Żegluga Morska odebrała z chińskiej stoczni masowiec "Sopot" . To ostatni masowiec z serii zbudowanych dla największego polskiego armatora przez chińską stocznię Yangfan.
"Sopot" to klasyczny udźwigowiony masowiec o nośności 39 tys. ton - poinformowały w poniedziałek służby prasowe PŻM. Jednostka ma 180 metrów długości, 30 metrów szerokości i zanurzenie 10,50 metra.
Jednostka jest ostatnią z serii zbudowanych przez chińską stocznię Yangfan dla PŻM, zapoczątkowaną w 2016 r. przez "Armię Krajową".
W dziewiczym rejsie masowcem "Sopot" dowodzi kapitan Krzysztof Wasik. Obecnie służby armatora szukają dla jednostki zatrudnienia.
"Sopot" jest 62. statkiem PŻM i siódmym odebranym ze stoczni w ostatnich dwóch latach.
W 2018 r. flota tego armatora wzbogaciła się o dwa masowce "Drawno" i "Solidarność" oraz trzy jeziorowce "Gardno", "Jamno" i "Narie". W tym roku do eksploatacji PŻM weszły "Karlino" i "Sopot". Jak podkreślają służby prasowe armatora, od wprowadzenia zarządu komisarycznego w PŻM na początku 2017 r. żaden statek nie został sprzedany.
Polska Żegluga Morska specjalizuje się w przewozach ładunków masowych. Jest cenionym armatorem w Polsce i na świecie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej