jk
Na początku września Lotos odebrał 100 tys, ton ropy naftowej Hibernia z Kanady. W tej chwili około 25% wolumenu ropy naftowej przerabianej w gdańskiej rafinerii pochodzi z kierunku innego niż wschodni. Lotos nie chce na tym jednak poprzestać.
- Rozglądamy się za surowcem z innych kierunków, badamy np. producentów w krajach zachodniej Afryki – powiedział w portalu wnp.pl Jarosław Kawula, wiceprezes Lotosu.
Tę elastyczność związana z przerobem różnych gatunków ropy zwiększy realizowany obecnie projekt EFRA, który już w 2018 r. pozwoli na pogłębienie przerobu surowca w gdańskiej rafinerii. W ten sposób przerabiając tę samą ilość ropy naftowej w ciągu roku (10,5 mln t) Lotos będzie w stanie wyprodukować dodatkowe 900 tys. t wysokiej jakości produktów, z czego większość to paliwa: ON, benzyny i LPG.
Dodajmy, że dla Lotosu bardzo ważny jest ekonomiczny aspekt dywersyfikacji kierunków dostaw. Aktualnie ok. 25% przerabianej ropy naftowej pochodziło z kierunku innego niż wschodni, były lub są to ropy z Bliskiego Wschodu, Polski, Litwy, Norwegii czy Nigerii. „ Szczególnie jest to istotne w przypadku transakcji spotowych. Aby móc je skutecznie realizować, trzeba mieć możliwość przerobu różnych rodzajów surowca” - czytamy w wnp.pl.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek