PGZ S.A. w konsorcjum ze Stocznią Marynarki Wojennej S.A., w odpowiedzi na zaproszenie z Inspektoratu Uzbrojenia MON do udziału w negocjacjach na dostawę okrętów patrolowych z funkcją zwalczania min „Czapla” i okrętów obrony wybrzeża „Miecznik”, złożyła dokumenty wymagane przez zamawiającego w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Programy „Miecznik” i „Czapla” zakładają budowę sześciu okrętów. Trzech patrolowych z funkcją zwalczania min i trzech obrony wybrzeża, przeznaczonych do prowadzenia działań zgodnie z koncepcją Bałtyk „Plus”, czyli w geograficznym obszarze misji obejmującym granicami akweny Morza Bałtyckiego oraz Oceanu Atlantyckiego.
W lipcu br. Polska Grupa Zbrojeniowa została oficjalnie zaproszona przez Inspektorat Uzbrojenia MON do negocjacji w celu opracowania projektu umowy, której przedmiotem będzie dostawa okrętów dla Marynarki Wojennej RP. W budowie będzie brała udział Stocznia Marynarki Wojennej S.A. oraz spółki tworzące PGZ.
PGZ planuje wziąć szeroki udział w programie PMT Sił Zbrojnych RP „Zwalczanie zagrożeń na morzu”. Oprócz programów „Miecznik” i „Czapla” PGZ jest zainteresowana także budową innych jednostek tj. okręt wsparcia logistycznego, okręt wsparcia działań połączonych, okrętów ratowniczych czy holowników. PGZ chce także wziąć udział, we współpracy z zagranicznym partnerem, w budowie trzech okrętów podwodnych typu „Orka”.
PGZ to lider polskiego przemysłu zbrojeniowego, główny partner MON i globalnych koncernów zbrojeniowych w procesie modernizacji polskiej armii. Tworzy Grupę ponad 60 spółek, które zatrudniają około 17,5 tys. wysokiej klasy specjalistów. Dzięki wykorzystaniu potencjału polonizacji technologii, ścisłej współpracy z polską nauką oraz naciskowi na proces badawczo-rozwojowy, PGZ oferuje innowacyjne produkty zwiększające bezpieczeństwo Polski.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza